Bolivia...bien,bien,bien!!

Published: July 17th 2008

Hola allemaal, aankomst La Paz was s'ochtends vroeg om een uur of zeven.Alle hostels waren vol geboekt,we hadden niet geboekt omdat we onverwachts richting La Paz gingen.We hadden bij een hostel gebruik kunnen maken van internet, maar alles wat er op internet vermeld staat, was vol.Dus het werd een hotel,hotel Librador.Alles in het hotel had de karakteristieken van de jaren 70.Zoals het behang,t.... Read Full Entry

Photos are below

Op de berg Calvario.(4000mtr).Op de berg Calvario.(4000mtr).
Op de berg Calvario.(4000mtr).

De lokale bevolking legt bij elke kruis naar boven een steentje voor het katholieke geloof.
Isla de Sol.Isla de Sol.
Isla de Sol.

Eiland van de zon.Hier is de legende van zon,maan en de sterren onstaan.

Eiland van de zon.
Inca ruine.Inca ruine.
Inca ruine.

Chinkana ruine...betekent labyrinth/doolhof waar veel mensen verdwalen.De theorie is dat men denkt dat het een winkel is en dat het begin is van een religieuze cult naar de zon.
Het pad over Isla de Sol....8 km op en neer.Het pad over Isla de Sol....8 km op en neer.
Het pad over Isla de Sol....8 km op en neer.

We hebben er 4 uurtjes over gedaan om van het noorden van het eiland naar het zuiden te komen.Je moest wel jezelf beschermen tegen de zon want anders was je zo verbrand.En dat komt allemaal door de hoogte(plus 4000mtr).
Ticket verkoper...Isla de Sol.Ticket verkoper...Isla de Sol.
Ticket verkoper...Isla de Sol.

Voor het noorden moest je 5 bolivianos betalen en voor het zuidelijk gedeelte.Het is niks maar we vonden het heel apart...
Eindpunt...Yumani.Eindpunt...Yumani.
Eindpunt...Yumani.

Nog een stuk naar beneden(Inca stairway) en dan konden we weer 2 uurtje zitten in een 'zeer' comfortabele boot...not.

17th July 2008

dat is snel
Zo hè wat goed alweer zo snel iets van jullie te horen Piërre en Liza wat en heerlijke markt daar en lekker eten En leuke kindjes .Jammer dat jullie en beetje grieperig waren maar dan kan je wel even rustig aan doen even bijkomen maar er zal best genoeg fruit zijn voor de vitamine.Vandaag was ik samen met een vriendin naar het molen museum in Koog Zaandijk want het was hier een regenachtig dag. Dus maar een binnen gebeuren daarna zijn we naar de markt in Zaandam geweest ook erg gezellig.daarna maar weer terug met de trein naar huis samen met Adje gegeten en koffie drinken. Nou je weet weer het een en ander dus nog heel veel plezier op jullie verdere reis GROETJES van AD en FRIEDA
19th July 2008

Joehoe!
Hey Pierre en Liza, Zo gezellig om steeds weer van jullie te horen en mee te kunnen leven met alle reisavonturen. En geniet er maar goed van, want hier in Holland is het met dit weer en die alledaagse bezigheden (werk ;-P) ook maar zo zo natuurlijk! Wij zijn hier lekker aan de klus in het nieuw aangekochte huis. De keuken is klaar dus er kan eindelijk weer eens lekker gekookt worden. Nu de rest nog....HaHa Veel liefs uit Utreg en tot snel! Ome Cees, tante Anneke en Loes

globetrotters
hallo buurtjes in den verre, mooi man, apart wereldje,en toppie fotos, druk printen straks, wij zijn vanmorgen om half 5 thuis gekomen, grrrrrrr, koud en nat, balen dus als een stekker, wel wielrennen kijken,hihihihi, mijn ploeg draagt GEEL, cadel evans,skitterend al 5 dagen, ik wil naar Parijs, grrrrr, mooi als je favoriet geel draagt, ook weer dopinggevallen,sukkels, nou boef ziet er goed uit, dankzij buren de Veerman, en buuf riet heeft ook alles perfect gedaan!!!!!!!!!! veel liefs pas goed op elkaar,dirk yvon an boef en buuf riet xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tot: 0.095s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 20; dbt: 0.0736s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb