Sucre

Bolivia's flag
South America » Bolivia » Chuquisaca Department » Sucre
September 13th 2008
Published: September 13th 2008

Etter noen kalde dager i Salar de Uyuni var det deilig aa komme til Sucre. Vi hadde egentlig tenkt oss innom gruvebyen Potosi paa veien, men det er blitt omlegging i planene og vi proever aa spare inn tid. Sucre ligger hoeyt, men har et betydelig bedre klima saa det var bare aa finne frem shortsen. Sucre er en betydningsfull by i Bolivias historie, det var her de erklaerte seg uavhengige og loesrev seg fra Spania i 1825. Saa det blir paa en maate Bolivias svar paa Eidsvoll da kanskje...

Vi spanderte paa oss litt komfort i hverdagen, og tok inn paa et straalende hotell i en gammel kollonialbygning. Greit aa slaa paa stortrommen naar det bare koster 200 kr natten. Siden vi hadde et flott hotell ville vi gjerne benytte mest mulig tid paa hotellet. Saa aktivitetsnivaaet var lavt de fem dagene. Av stoerre utflukter kan en 7 timers sykkeltur i fjellet nevnes. Vaar guide paa denne turen var Charlie. I tillegg til aa vaere guide, spilte han i Black metal band og var svaert interessert i musikk. Arild proevde aa mase seg til aa vaere med paa oeving, men det ble aldri tid slik at hele bandet kunne samles. Charlie hadde foroeverig svaert god oversikt over norsk metal miljoe. Ikke bare om hvilke grupper som fantes, men ogsaa hvilke album de hadde gitt ut. Imponerende.

Vi har faatt merke vaer og vind i det siste. Spesielt leppene har faatt roeff behandling og flasser jevnlig. Men det er da ikke det vaerste aa komme hjem til jul med helt nye lepper.

15th September 2008

Hei dere! Veldig hyggelig å se at dere er i gang og at verden ikke bare består av Mia's natt med Røkke og Norges nye pornostjerne :) Ellers nyheter fra Norge : kornbøndene fortviler over regnet, de sloss i eliteserien og Siri Kalvig brillierer på "skal vi danse"! Altså ingen grunn til å lengte hjem... Husk å ikke smugle med dere kokain ut av Bolivia. Da må dere tilbringe flere år i fengsel med norske småbarnsmødre!

Tot: 0.086s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 54; dbt: 0.0461s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb