Rurresta

Published: August 6th 2007

Bussimatka Trinidadista Rurreen kestikin vain vajaat 18 tuntia. Eipa tuntunut paljoa missaan...tai no ehka vahan. Matkalla oli kolme joen ylitysta, joita varten viiden tahden bussimme lastattiin huteran oloisiin puulauttoihin, joita kuljetettiin sitten peramoottorin voimin joen ylitse. Itse tie oli kuoppainen ja polyinen koska paallystetta ei naille kulmille ole viela saatu laitettua. Jopa bussin tavaratilassa olleet rinkat olivat aivan polyn peitossa - Katjalla hiekkaa loytyi myos rinkan sisalta.

Bussi saapui Rurrenabaqueen aamulla varhain, eika taalla olleet mitkaan paikat viela auki. Parin majapaikan ovella kaytiin kolkuttelemassa ennen kuin paadyttiin vaatimattomaan, mutta rauhalliseen Bella Vistaan. Yhdessa meidan kanssa sinne tuli myos ruotsalainen heppu, joka on kiertanyt Etela-Amerikkaa jo yhdeksan kuukauden ajan.

Rurre on suosittu paikka aloittaa retki pampalle tai viidakkoon. Me kolme (siis ruotsalainen myos) paadyttiin Inca Land matkatoimiston kolmen paivan pampa-retkeen. Siella kuljettiin paaosin veneella, mutta valilla paastiin myos itse rampimaan. Alueella on ihan mahdottoman paljon lintuja, joista meika ei tunnista varmaan edes sadasosaa. Lintujen lisaksi paastiin nakemaan myos kaimaani, vesisika, alligaattoreita, delfiineja, piraijoja, kaarmeita ja monenlaisia apinoita. Retki oli ehdottomasti parasta, mita taalla Etela-Amerikassa on paasty kokemaan...melkein voisi sanoa sen olleen parasta koko reissun aikana. Pampalla olisi viihtynyt useammankin paivan.

Rurreen palattuamme ollaan yritetty saada jarjestettya veneretki jonnekkin maan
Pampalla
paakaupungin suuntaan. Ollaan yritetty vaikka kuinka monen matkatoimiston kautta saada porukkaa kokoon viiden paivan viidakko retkelle, joka paattyisi La Paziin...ei ole onnistunut. Ollaan myos yritetty paasta yhdistetylle vene ja jeeppi-matkalle, joka kestaisi paivan verran...ei olla onnistuttu siinakaan. Asken taas kaytiin matkatoimistossa kysymassa, ja sielta sanoivat veneen lahteneen tana aamuna! SIIS MITA??? Mehan just eilen kaytiin kysymassa, josko olis veneita lahdossa ja ilmoitettiin olevamme jopa valmiita maksamaan ekstraa jos lahtevat viemaan vain meita kolmea ja meille sanottiin , etta ei onnistu!!!
Ruotsalainen antoi periksi ja lahti tana aamuna bussilla kohti Coroicoa. Me yritettiin jopa saada kolmen paivan matkaa viidakkoon silla kriteerilla, etta meidan kahden lisaksi retkella on oltava edes yksi muu matkalainen. Arvatkaapa onnistuiko?

On se kumma, etta edes rahalla ei saa sita mita haluaa...

Meilla on siis taas edessa pidemmanpuoleinen polyinen bussimatka Coroicoon.

Turistit parhaimmillaan...

Turisti Piraija-ongella.

Opas ja anakonda.

Vesisika

Vesihyasintteja

vilaus vaaleanpunaista delfiinia
Viiden tahden bussiViiden tahden bussi
Viiden tahden bussi

joet ylitettiin lautoilla

Tot: 0.163s; Tpl: 0.01s; cc: 24; qc: 98; dbt: 0.1201s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb