Argentina; store bøffer og god vin

South America » Argentina
February 14th 2007
Published: February 14th 2007

At rejse i Argentina er helt sikkert meget anderledes end Peru og Bolivia. Selvom landet er gået noget tilbage i levestandard efter at hele landets økonomi kollapsede for et par år siden, så fungerer tingene stadig meget bedre end i Peru og Bolivia. Her ikke alene kører busserne til tiden, kvaliteten af dem er også meget meget bedre. Vejene er bedre og her er mere rent. Argentinerne er et ... Read Full Entry

Photos are below

Tafi del Valle

Endelig grønne marker og bløde grønne bakker efter alle de bare klipper og bjerge. Det var rart.
Tafi del Valle

Mange mennesker flygter varmen i den nærliggende storby Tucuman og kommer hertil Tafi. Omkring landsbyen har en del rige bygget flotte store weekendhuse som dette.
Tafi del Valle

Landsbyen ligger som navnet antyder i en dal.
Busstationen i TucumanBusstationen i Tucuman
Busstationen i Tucuman

Denne busstation var gigantisk. Der var 60 platforme, og nok lige så mange forskellige firmaer. Fidusen er så at finde ud af hvilke firmaer der kører til hvilke steder og hvornår. Man kan få meget tid til at gå med at vandre rundt og spørge. På billedet ses billetvinduerne til nogle af de mange firmaer.
Gammel spand i TucumanGammel spand i Tucuman
Gammel spand i Tucuman

Lokalbusserne så ikke meget bedre ud.
Mellem Tucuman og MendozaMellem Tucuman og Mendoza
Mellem Tucuman og Mendoza

Tidlig morgen med flot udsigt fra bussen.
MendozaMendoza
Mendoza

Mange gader havde skyggefulde træer. Ikke noget jeg er vant til hernede.
FortoveFortove
Fortove

Fortovene foran sit hus er noget man selv lægger fliser eller beton på. Det betyder at der er mange forskellige former for belægning og ofte også niveauforskelle.
GitreGitre
Gitre

Mange huse hernede har metalgitre for vinduer og døre, som tyverisikring.
GitreGitre
Gitre

Også man forhaver er hegnet ind, enten med gitre eller med mure med glaskår indmuret på toppen.
Vinkælder på en vingård i MendozaVinkælder på en vingård i Mendoza
Vinkælder på en vingård i Mendoza

Her stod de dyre flasker med den rette hældning og blevet drejet med jævne mellemrum.
SkraldSkrald
Skrald

Mand og dreng med hestevogn roder i container efter pap.

23rd September 2009

Et spørgsmål til de flotte bjerge.
Hej Mads og Mette ! Da jeg søgte under " Bjerge med flotte farver i Argentina " fik jeg jeres interessante indlæg. Jeg ville læse noget mere om bjergarterne i Argentina, så nu er mit spørgsmål , om I ved hvilke mineraler der findes og hvilke bjergarter det er ? Jeg har fået mange billeder tilsendt af disse bjerge fra en pige jeg skriver med fra Buenos Aires, men jeg KAN nu bedre spørge om dette på dansk. Jeg får mange interessante oplysninger gennem jeres artikel, som gør det nemmere at forstå Annnies mails, bl.a. om deres måltider. Tak fordi I gør det muligt at læse den. Mange venlige hilsner fra Margrethe Madsen Bjergby ved Randers.

Tot: 0.149s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 52; dbt: 0.0565s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb