Argentina; store bøffer og god vin

South America » Argentina
February 14th 2007
Published: February 14th 2007

At rejse i Argentina er helt sikkert meget anderledes end Peru og Bolivia. Selvom landet er gået noget tilbage i levestandard efter at hele landets økonomi kollapsede for et par år siden, så fungerer tingene stadig meget bedre end i Peru og Bolivia. Her ikke alene kører busserne til tiden, kvaliteten af dem er også meget meget bedre. Vejene er bedre og her er mere rent. Argentinerne er et ... Read Full Entry

Photos are below

Præ inka ruinerPræ inka ruiner
Præ inka ruiner

På turen kom vi forbi disse ruiner fra før inkaernes tid.
San Antonio de CubresSan Antonio de Cubres
San Antonio de Cubres

En lille og fattig mineby midt i bjergene.
Viadukten Viadukten
Viadukten

Denne viadukt er den største af de mange viadukter der findes på jernbanen.
VejkapelVejkapel
Vejkapel

Disse små huse som findes langs vejene kan have to funktioner. Nogle minder om personer som er døde på dette sted, andre er steder man kan lægge blomster mm. for at sikre sig en sikker rejse.
KirkegårdKirkegård
Kirkegård

Midt i bjergene så vi denne øde beliggende kirkegård med kaktusser.
Tren de NubesTren de Nubes
Tren de Nubes

En af de mange broer på strækningen.
SaltaSalta
Salta

Et syn jeg ikke har været vant til hernede, en gade med træer.
SaltaSalta
Salta

Kirken var lyserøde og gul.
På vej mod CafayatePå vej mod Cafayate
På vej mod Cafayate

Tidlig morgendis i bjergene.
På vej mod CafayatePå vej mod Cafayate
På vej mod Cafayate

Så nærmede vi os vinområderne.
Quebrada de CafayateQuebrada de Cafayate
Quebrada de Cafayate

Bjergene var flotte og røde
Vingård i CafayateVingård i Cafayate
Vingård i Cafayate

Denne vingård var stor og moderne.
Vingård i CafayateVingård i Cafayate
Vingård i Cafayate

Denne vingård var mindre og lagrede stadig vin i tønder.
Ko og vinrankerKo og vinranker
Ko og vinranker

Som et kinderæg; hele tre ting på en gang. Vinranker, en ko og bjerge.
GederGeder
Geder

Jeg var ude at se en gård, hvor de lavede oste af gedemælk. Gederne spiste restproduktet fr vinproduktionen; de meget tørre og pressede druer. Her er nogle af de 600 gede med en gedehyrde foran vinmarkerne.
RækkehuseRækkehuse
Rækkehuse

Rækkehuse er også kommet til Argentina. Nogle gav dog deres individuelle præg, en havde fx. bygget hele forhaven til med en tilbygning; en lille butik.
CafayateCafayate
Cafayate

Her er nogle af verdens højeste beliggende vinmarker.
HostelHostel
Hostel

Priserne er højere her, især for enkeltværelser, som næsten ikke findes (så man skal betale for et dobbeltværelse), så jeg må nogle gange bo på dormitorium med andre. Her har jeg dog mødt mange søde mennesker, så det går nok.

23rd September 2009

Et spørgsmål til de flotte bjerge.
Hej Mads og Mette ! Da jeg søgte under " Bjerge med flotte farver i Argentina " fik jeg jeres interessante indlæg. Jeg ville læse noget mere om bjergarterne i Argentina, så nu er mit spørgsmål , om I ved hvilke mineraler der findes og hvilke bjergarter det er ? Jeg har fået mange billeder tilsendt af disse bjerge fra en pige jeg skriver med fra Buenos Aires, men jeg KAN nu bedre spørge om dette på dansk. Jeg får mange interessante oplysninger gennem jeres artikel, som gør det nemmere at forstå Annnies mails, bl.a. om deres måltider. Tak fordi I gør det muligt at læse den. Mange venlige hilsner fra Margrethe Madsen Bjergby ved Randers.

Tot: 0.175s; Tpl: 0.013s; cc: 15; qc: 55; dbt: 0.0611s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb