Tulimaa

South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia
March 11th 2007
Published: March 11th 2007

Tervehdys Ushuaiasta. Matka on edennyt Santiagosta Punta Arenasin kautta Etelä-Amerikan eteläiseen osaan.

Punta Arenas sai ajastamme vain muutaman päivän. Päädyimme majoittumaan sielä todella meluisaan Blue House I hostelliin, jonka olivat kansoittaneet Israelilaiset nuorukaiset. Argh! Joillain sitten ei ole lainkaan tajua siitä, miten ottaa kanssayöpyjät huomioon. Meidän huoneessa esim. pakattiin täydessä valaistuksessa ja huolettomasti rupatellen siinä kello kahden aikaan yöllä...

Punta Arenasista tehtiin veneretki Magdalena ja Marta nimisille saarille. Näistä ensimmäisellä päästiin kävelemään pingviinien keskellä ja toisella asustivat merileijonat. Martalle ei päästy jalkautumaan, mutta merileijonat näkyivät (ja haisivat) kyllä ihan riittävän hyvin veneesta käsinkin. Matkalla päästiin näkemään myös tämän reissun neljäs delfiinilaji - kirjodelfiini.

Punta Arenasista matkattiin sitten 11 tuntia bussilla Ushuaiaan, joka mainostaa itseään maailmanlopun kaupunkina. Kovin paljoa ei asutusta löydy tämän etelämpää. Bussimatka meni nopeasti torkkuessa ja välillä maisemia katsellessa. Argentiinalaiset bussit ovat oikein mukavia. Penkit ovat pehmeät ja bussin perältä loytyy vessa. Mikäs siinä on matkatessa.

Ushuaia on vallan viehättävä paikka. Kaupunkia ympäröivät lumihuippuiset vuoret ja edustalla on Beaglen kanaali. Eilen tehtiin veneretki kyseiseen kanaaliin ja päästiin näkemään paljon merimetsoja (ja ties mitä muita lintuja) ja kahta eri lajia merileijonia. Tänään oli tarkoitus vähän kierrellä kauppoja, mutta useimmat niistä näyttävät olevan suljettuna sunnuntaisin.

Huomenna lähdetään aamusta aikaisin bussilla kohti El Calafatea, minne meidän pitäisi saapua puoliltaöin 18 tunnin bussimatkan jälkeen.

12th March 2007

Bryssel kiittää korteista
Söpöjä noi pingviinit ja merileijonat. Kiitokset Uuden-Seelannin ja Pääsiäissaaren korteista. Matka Uudesta-Seelannista kesti kuukauden ja Pääsiäissaarelta kaksi viikkoa. Kaukana siis olette jos postin kulun mukaan arvioi. Tsemppiä vaan ja toivottavasti se 18 tunnin bussimatka meni miellyttävästi.
13th March 2007

Pääsiäissaaren korttihan nopeasti pääsi perille. No kyllä me saaren postissa vähän katseltiinkin, että lähteviä kortteja alkoi olla sellainen pino etta vaivoin enaa mahtuivat lähtevien hyllyyn. Olivat varmaankin keränneet lähtevää postia kuukauden tai pari...

Tot: 0.065s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0416s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb