Barilochesta

Published: March 19th 2007

Tervehdys taasen

El Calafate ja El Chalten ovat jo jaaneet taakse ja tanaan paastiin Argentinan jarvialueella sijaitsevaan Barilochen kaupunkiin.

El Calafate on kiva pieni kupunki, joka on tunnettu - no en tieda mista, mutta me onnistuttiin viettamaan siella kokonaiset viisi yota. Kaytiin mm. suklaatehtaalla ja lintujarvella. Nahtiin paljon hienoja lintuja, joista tunnistettiin ainoastaan flamingo. Todellisia amatooreja siis ollaan, mita lintuihin tulee. Suklaan paalle sentaan ymmarrettiin vahan paremmin.

El Calafatesta kaytiin yhden yon mittaisella visiitilla El Chaltenin kylassa. Siella tehtiin yksi kuuden tunnin patikkaretki Laguna Torrelle. Tokapaivana oli myos tarkoitus kayda kavelylla, mutta Patagonian kuuluisa tuuli yltyi sellaiseksi etta paadyttiin viettamaan paiva sisatiloissa.

El Calafateen palattuamme kaytiin viela paivan mittaisella retkella Perito Moreno jaatikolla. Olihan komea kasa jaata! Kyseinen jaatikko liikkuu sellaiset kaksi metria paivassa ja siita lohkeilee jatkuvasti kovalla paukkeella paloja edustalla olevaan jarveen. Veneella paasee 300 metrin paahan jaatikon reunasta ja voi tuntea kuinka veteen putoavat jaalohkareet nostattavat venetta keinuttavia aaltoja. Hienoa!

Eilen aamulla noustiin sitten neljan aikaan bussiin ja suunnattiin kohti Barilochea. Parin bussin vaihdon ja 32 tunnin jalkeen olemme vihdoin taalla. Matkustaminen oli yllattavan helppoa, etenkin kun me oli ostettu liput cama-luokkaan, missa istutaan leveissa nahkanojatuoleissa jotka saa lahes makuuasentoon.

Perito MorenoPerito Moreno
Perito Moreno

Jaata ja sateenkaari

Tot: 0.152s; Tpl: 0.01s; cc: 18; qc: 93; dbt: 0.1218s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb