El Calafate a P.N. Los Glaciares - Perito Moreno.. Alleen als ie ijs- en ijskoud is..

Published: December 5th 2010

EI Calafate is gelegen aan de oevers van het Lago Argentino. Dit is onze basis voor uitstappen naar het nationaal park "Los Glaciares". Damn, als ge vlak voor de Perito Moreno-gletsjer staat is dit niet groot maar immens groot. We hadden de chance om verschillende keren ijs te zien afkalven.. Eerst hoort ge een gedonder, gevolgd door ijsblokken zo groot als n auto... camion.. chaletteke.. die van de ongeveer 60m hoge gletsjermuur naar beneden storten, we hebben hier echt kanjers in het water zien belanden.. gevolgd door hennige golven.. en dan maar op en af crossen om te vinden waar t te doen is nadat ge zo een klap gehoord hebt..

In de namiddag, stijgijzers aangetrokken en een hike gedaan op het 'veiligere' deel van de gletsjer zelf.. tja, vetjes hé.. als ge erop staat ist zelfs niet meer imens, maar enorm.. bovenop de gletsjer zelf lopen riviertjes van helderblauw water.. hier en daar wat uitkijken met sinkholes en de wind.. maar t was echt de moeite.. zeker de whisky on the rocks (met rocks van de gletsjer zelf van 400 jr oud) achteraf om op te warmen.. ;-)
Op de foto's en van dichtbij lijkt de gletsjer 'vuil', maar het schijnt nog ne vrij propere te zijn.. is sediment en/of stof uit het woud..

Spijtig van het weer, bewolkt, koud en n beetje regen, maarja, het kan ook slechter.. Tegen de avond begon de zon eindelijk te schijnen, de kleuren van de gletsjer krijgen dan een blauwige schijn, speciaal..

7th December 2010

Brrr...
Bijna kunst... echt een raar beeld. Dat ijs tegen die groene achter/voorgrond. Geweldig! Deed me effe denken aan Ice Age.. Geniet nog van jullie Argentijns avontuur en tot binnenkort x

Tot: 0.093s; Tpl: 0.012s; cc: 15; qc: 57; dbt: 0.0563s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb