Lordag med Jorunn og Kjell Magne

South America » Argentina » Salta » Salta
July 12th 2008
Published: July 13th 2008

Dag 29.

Vi hadde egentlig tenkt aa ta en guidet tur i helgen, men siden Jane var blitt forkjolet (smittet av Eirik) fant vi ut at det var best aa holde seg i ro. Eirik gikk ut for aa kjope brod til frokost, og kom tilbake med torre soyarundstykker. Paa veien hadde han observert en herrefrisor, som han skulle faa klipt seg paa etter frokosten - litt spent! Frisoren klippet fint, men siden Eirik ikke klarte aa forklare hvordan han ville ha det paa spansk, ble det ganske kort. Han maatte betale hele 15 arg pesos for klipp/vask/voks. (frisoren brukte ca 40 minutter).

Etterpaa brukte vi litt tid paa internettkafe for aa lese og sende e-post. Vi hadde avtalt og mote Jorunn og Kjell Magne paa hostellet i to-tiden, saa vi hentet klesvasken paa veien. Vi hadde en kjempekoselig lunsj sammen, behagelig par aa vaere i lag med! Kjell Magne fortalte bl.a. om turen han hadde hatt med broren - Norge paa langs. Vi viste dem lordagsmarkedet vi hadde vaert paa forrige lordag - og Jorunn kjopte 2 flotte sjal i lamaull. Gaver, tror hun...(hun ender nok opp med aa beholde minst ett - de passet henne perfekt!)

De hadde faatt kjopt seg bussbilletter til Cordoba, den skulle gaa 21:30 paa kvelden. Til middag hadde vi bestemt oss for aa lage chicken curry paa hostellet, saa vi inviterte Jorunn og Kjell Magne til aa spise med oss. De kjopte litt ekstra kylling og lok, saa hadde vi nok til alle 4. Enkelt!

Etter at de var dratt gikk vi ut paa en irsk pub, koste oss med noe god drikke. En fin slutt paa en koselig dag!

Fint å høre fra dere.
Skjønner at det går for det meste i Spansk-kurs. Det er sikkert veldig intenst.Gleder meg til bildene kommer. Ha det fortsatt hyggelig, ver forsiktige. Take CARE. klem

Journalist gener ??
Heisann Globerotter, her i Bergen så regne det som vanlig !!! Slik som dere hantere denne reisen med spying ,opplevelser og ikke minst bloggskrivingen har ikke dere mye problem med å skifte yrker når dere kjem hjem ;-) Det er kjempe koselig og følge dere på reisen , nesten slik at vi slipper å reise der dere har vært ;-) Her ferierer konemor og ungene i Sverige (gotiacup).Jeg har tatt meg en uke på jobb . Dere får ha en fin fin tur videre . PS . Håper du får noen pølse tips ,som vi kan viderføre produksjon i Norge !!!!!

pablo espanjol
Kjekt å følge reisebloggen deres, er fremdeles missunelig selv om det er diare, og spying involvert. Er hjemme på 2ndre ferie uke og koser meg med å bygge nytt uthus før det store årlige hagepartyet. Sommer hilsen til vinterlandet fra Morten nr23
15th July 2008

GRATULERER JANE 35 ÅR
Gratulerer med 35 års dagen JANE. Den 16 juli Ønsker deg og din kjære fortsatt en fin og vellykket tur. Kos dere. Gøy å se på bildene og lese bloggen. Tenker mye på dere. Med gode ønsker og klem fra Erna/mamma og Tore/pappa.
16th July 2008

Så har vi fått oppdatert oss på reisen deres igjen, gøy! Ble sulten av å lese, så nå har vi puttet en pizza i ovnen:) Vi har hatt en flott periode med fint vær, men nå er regnet her igjen. Skikkelig høstvær. Men det er lovet varme og sol igjen om en uke... jada...tror det ikke helt før vi ser det. Stille og rolig i gaten, mange på ferie. Og de som ikke er på ferie (eller ammer;)) gjør seg nå så smått klar til Metallica konsert på koengen. M skulle gjerne vært med, med ørlite b.lys innabordt - men lover å komme sterkt tilbake:) Kos dere videre, vi følger med dere og sender dere mange gode tanker:) klem
18th July 2008

Eirik 37 år den 19.juli
Gratulerer så mye med dagen Eirik. Ønsker fortsatt alt godt på turen for Dere. mvh Mamma og Pappa

Tot: 0.203s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.1558s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb