Ankomst Salta

South America » Argentina » Salta » Salta
July 4th 2008
Published: July 5th 2008

HotellrommetHotellrommetHotellrommet

litt bedre enn det forrige!
Dag 21.

Vaaknet med noe stive nakker og saare rumper etter en urolig natt paa bussen. En del av turen paa natten gikk paa grusveier - saa det ristet en del.

Etter en forsinket ankomst i Salta (kl 10:45) gikk vi spissrotgang mellom alle som skulle "selge" oss ledig overnatting. Vi hadde plukket ut en Bed & Breakfast fra Argentinaboken (Rough Guide), men der var det dessverre ikke ledig. Det skulle vaere et hjemmekoselig lite sted. Vi gikk derfor videre innover mot byen, og paa veien fant vi vaart neste krypinn.

Etter 3 netter i Iguazu i muggent rom, hadde vi lyst aa ha litt mer "luksus". Fant et fint hotell, Hotell del Antigvo Convento. Rommet var flott; hadde eget bad og en stor dobbelseng 😊. Og det viktigste av alt - det luktet ikke mugg.

Med lite og daarlig mat paa bussturen, var vi ganske sultne da vi ankom Salta. Vi gikk ut for aa spise en skikkelig lunsj. Etterpaa bar det tilbake til rommet for en lengre siesta. Som vanlig ble den lengre enn planlagt - ca 3 timer. Har gaatt og kikket litt i byen, blir tidlig kveld.

Eget badEget bad
Eget bad

med boblebadekar
Bif de Chorizo til lunsjBif de Chorizo til lunsj
Bif de Chorizo til lunsj

denne var 500 gram. Betalte 25 arg. pesos - ca 40 nok. Vinen en Cabernet Savignon fra Mendoza 37 arg. pesos

Tot: 0.048s; Tpl: 0.008s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.022s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1021.3kb