Iguazú

Published: October 27th 2011

25 oktober ‘11
Na het ontbijt nog een korte wandeling in Salta en dan de taxi in. ’s Middags namen we het vliegtuig naar Puerto Iguazu. Het was niet zo’n groot vliegtuig (maar 2 rijen van elk 2 zetels en minder lang als een ander vliegtuig). Toen we er bijna waren, vlogen we over de jungle! Sofie zag vanuit het vliegtuig zelfs al een klein beetje de watervallen…
De omgeving is hier enorm groen! Wat een verschil met wat we al allemaal gezien hebben!!!
We slapen nu in een gezellig hostel met zwembad. Het is hier veel levendiger dan in de vorige hotellekes, wel plezant!
26 oktober ‘11
Vandaag bezochten we het Nationale park van Iguazu met dé watervallen. Weeral een pareltje!!! We maakten verschillende wandelingen door het park, zo zagen we de watervallen vanuit alle ‘hoeken’. De watervallen lijken op een foto al enorm groot, maar in het echt is het nog overweldigender!
Ook wandelden we door de jungle. We zagen heel veel vlinders (in veel verschillende kleuren en motieven), vogels, schildpadden (grote), een krokodil, apen, coaties, nog minstens 5 diersoorten waar we de naam niet van weten en als kers op de taart: een toekan. Er bleken ook slangen te zitten, maar die hebben we (al geluk) niet gezien. Al die dieren in hun natuurlijke habitat zien, was fantastisch!

Tot: 0.05s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0268s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb