Mendoza

Argentina's flag
South America » Argentina » Mendoza » Mendoza
February 17th 2010
Published: March 28th 2010

Als er een plaats is in argentinie om wijn te proeven, dan is het Mendoza wel. De stad zelf is niet bijzonder, maar de omstreken wel... 100-en wijngaarden met als meest geproduceerde wijn de 'Malbec'. Vooraleer we op wijnproeftour zijn vertrokken, heeft Serge ons een lesje wijnproeven gegeven ( hij is een kok in Oostenrijk). Dit gebeurt in 3 stappen: Zien (kleur vh randje, beentjes die langs het glas naar beneden lopen...), ruiken (welke fruitsoorten,alcoholgeur,gerookt?...), proeven ( rooksmaak,fruitsoorten, zoet?, geconcentreerd?...). vervolgens startte het echte proefwerk. met de bus naar Maipu vertrokken om vervolgens een fiets te huren bij 'Mister Hugo'. Bij het huren werd er ons al direct een glas wijn geserveerd, kwestie van er meteen in te vliegen. Daaracher vertrokken we met ons fietske richting de wijngaarden. Tijdens het bezoek werd je rondgeleid in de wijngaard en werd er uitleg gegeven over de verschillende processen in het wijn-maken. Vervolgens kwam 'the nicest part:the winetasting' zoals elke gids het zo mooi verwoordde. We kregen telkens drie glaasjes wijn, meestal 2 rode en 1 witte. Uiteindelijk zijn we naar 3 wijngaarden geweest: Baudron, Di Tomassi en Trapiche ( deze laatste wordt ook uitgevoerd naar Frankrijk). Naar de avond toe licht aangeschoten, maar
Mister HugoMister HugoMister Hugo

Hier huurden we onze fietsen
veilig terug aangekomen bij Hugo om onze fiets binnen te leveren.

BaudronBaudron
Baudron

De houten vaten, ze bestaan in verschillende maten afhankelijk van welke wijn er wordt gemaakt
Di TomassiDi Tomassi
Di Tomassi

De wijn moet jaren rijpen in de kelder in de vaten. Duurdere wijn rijpt langer dan de goedkopere
TrapicheTrapiche
Trapiche

the nicest part: the winetasting
TrapicheTrapiche
Trapiche

glazen vloer met zicht op de wijnkelder

Tot: 0.095s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 52; dbt: 0.0479s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb