Salta

February 20th 2010
Published: March 28th 2010

Salta --> JujuySalta --> JujuySalta --> Jujuy

De berg met 7 kleuren
Salta is gelegen in het noorden van Argentinie, we hadden er de mogelijkheid om vele uitstappen te doen, maar het prijskaartje dat eraan vasthing heeft ons doen besluiten om er de meest interessante uit te kiezen: de uitstap naar 'Salar de Jujuy' en 'Tren de las Nubes'. We zijn bij het vroege ochtendgloren vertrokken en hebben eerst een klein bergdorpje bezocht waar al de marktkramers ondanks de vroege uurtjes al hun kraampjes al in gereedheid hadden gebracht voor de toeristen. Vervolgens door het prachtige ruwe landschap verder gereden naar Salar de Jujuy. Dit is een zoutvlakte gelegen in het noorden van Salta. Hij is minder groot dan de zoutvlakte in Bolivie, maar daarom niet minder mooi. Nadat we de zoutvlakte hebben bezocht, zijn we gaan eten in een klein dorpje in the middle of nowhere. Na deze lekkere maaltijd onze tocht verder gezet naar San Antonio de Los Cobres, het eindstation van de Tren a las Nubes (trein naar de wolken) gelegen op meer dan 4000m. Vanaf hier volgen we het treinspoor gedurende twee uur richting Salta. De mogelijkheid om de trein te nemen is er alleen in het hoogseizoen dus we konden dit nu niet doen. Het treintraject werkt afgewerkt in 1921 en bestaat uit vele bruggen in metalen constructies, tunnels en een speciaal sporensysteem om de steile hellingen op te geraken.De trein is zo gekend omdat dit voor die tijd een zeer modern ontwerp was en vanwege het hoogteverschil dat de trein overbrucht, wat bijna 3000 m is.

Salta --> JujuySalta --> Jujuy
Salta --> Jujuy

een dorpje op weg van Salta naar Jujuy
Salta --> JujuySalta --> Jujuy
Salta --> Jujuy

een kronkelende weg die ons tot op 4170m brengt
salar de Jujuysalar de Jujuy
salar de Jujuy

In de verte zie je de zoutvlakte

Door op een afstand van elkaar te staan kan je leuke optische illusies creeren

Tot: 0.073s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0368s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb