Marknad i islamiska Kairo

Klassisk marknadsbild utan forsaljare, strax bortom de riktiga turistkvarteren. Minareten tillhor en for oss okand moskee.
... och Jernkanin ar hans profet

July 12th 2005
(Nu ar Skord med pa banan och berattar om aventyr och vidunderligheter, sa eventuella overdrifter kommer sakert fran honom.) Dag tva. Vacks pa ett mycket trevligt satt (say no more). Nu ska det bli pyramider gjorda. Efter inmundigande av frukost traskar vi ivag till billighetsbussen (bara for att - annu en gang - korsa the-mother-of-all-rabbit-nightmare-roads), dar vi aldrig hade fatt bussen att ... read more
Africa » Egypt » Lower Egypt » Cairo

Egyptian Flag The regularity and richness of the annual Nile River flood, coupled with semi-isolation provided by deserts to the east and west, allowed for the development of one of the world's great civilizations. A unified kingdom arose circa 3200 B.C. and a ser... ... read more
Tot: 0.015s; Tpl: 0.003s; cc: 4; qc: 5; dbt: 0.0044s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb