Swayambhunath

Her staar vi paa trappen op til templet. Vi snoed dog lidt og tog en anden vej, da der var frygtelig mange trin op!
Tirsdag d. 11 marts

March 11th 2008
Namaste allesammen Saa er det allerede tirsdag. I forgaars var vi paa sightseeing, hvor vi blandt andet saa Swayambhunath - et buddhistsisk tempelkompleks, der ligger paa en bakketop 77 m over Kathmandu-dalen. Templet er et af de mest kendte symboler foa Nepal. Buddgisterne og hinduerne mener, at deres boenner virker bedst her. de bruger nogle boenneruller, som vi har fundet ud af i virkeligheden ... read more
Asia » Nepal » Kathmandu » Thamel

Nepalese Flag In 1951, the Nepalese monarch ended the century-old system of rule by hereditary premiers and instituted a cabinet system of government. Reforms in 1990 established a multiparty democracy within the framework of a constitutional monarchy. A Maoist in... ... read more
Tot: 0.091s; Tpl: 0.005s; cc: 4; qc: 26; dbt: 0.0221s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb