Hestetur og søløver

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Southland » Catlins
January 10th 2009
Published: January 13th 2009

I dag stod den på hestetur for Anna og Mona. De skulle være på gården kl. 9, men kom først ud at ride ved 9.30 tiden. Der var en anden dame, der også skulle med på tur, men da hun også var nybegynder passede det fint. Annas hest hed Tammy og Monas Bo. Ponyerne var ude til konkurrence, så Anna skulle ride på en høj hest, hvilket hun kun var glad for. De skulle en tur på stranden og en tur op på et af bjergene, så de ville få en god udsigt over området. Først red de ud over marker, hvor der også var får. Derefter skulle de ride et stykke på vejen for at komme ned på stranden ved den campingplads, hvor vi bor. Hestene var heldigvis vant til trafik, så det var ikke noget problem, at de mødte et par biler undervejs. Anna red helt selv, og hun klarede det fint. På stranden var der to søløver, en han og en hun, sikkert de samme to, som vi så i aftes. Det blæste rimeligt meget og begyndte også at dryppe lidt, så alle tog de oilskinds jakker på, som de havde fået med til samme formål. Da de red tilbage af stranden fik de lige sagt hej til Anton og Thomas. Turen op af bjerget var meget stejl, så de red i sik sak, så det ikke var så hårdt for hestene. Der var en fantastisk udsigt deroppe fra. Over hele floden og stranden, de kunne stadig se søløverne som to små prikker nede på stranden. De red ned med får til den ene side og køer til den anden side. De var tilbage ved 11.30-tiden, og Anton og Thomas stod klar til at tage i mod. Det kunne godt mærkes, at de havde været til hest i 2 timer, men det bliver sikkert værre i morgen.
Thomas og Anton havde hygget sig på campingpladsen med stangtennis. Anton havde også leget med en anden dreng, der hed Alex. Thomas havde også i kikkerten set to pingviner gå i land på den modsatte side af floden.
Vi kørte tilbage til campingpladsen og spiste frokost med udsigt til søløverne. Tidevandet tog dog mere og mere til og efter et par timer, var der ikke mere sand tilbage til dem at ligge på. De kommer dog sikkert igen, når det sidst på eftermiddagen og til aften er lavvande igen.
Anna og Mona fik et bad efter deres ridetur. Vi fik lavet nogen lektier og til eftermiddagsmad fik vi pandekager. Børnene har hoppet en del på trampolin og hygget sig.
Til aften gik vi igen en tur på stranden. Der var en kæmpe søløve, der bevægede sig en del rundt på stranden. Den afskar næsten vejen for os, i hvert fald var der så lidt plads imellem den og vandet, at vi næsten ikke turde gå forbi den. Det var der dog nogle andre, der gjorde og så fulgte vi bare efter. Det har været rigtig fint vejr her sidst på eftermiddagen og aftenen. Blæsten er løjet af og solen er kommet frem. Men det bliver sikkert en rigtig kold nat igen.

Tot: 0.079s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 32; dbt: 0.0496s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb