Farvel til Catlins

Oceania » New Zealand » South Island » Timaru
January 11th 2009
Published: January 13th 2009

Vi vågende tidligt efter en rigtig kold nat, så vi skyndte os at sætte varme på. Heldigt at vi har det, vi har somme tider ondt af dem, der ligger i telt og skal ud af den varme sovepose og ud i et koldt telt. Vi fik spist morgenmad og pakket sammen så vi var klar til at køre kl. 7.50. Søløven var også kommet op på sin sandtange, så vi kunne lige vinke farvel til den. Vi skulle køre ca. 330 km. til Timaru, så det var et pænt stykke. Vi havde kørt samme vej herned, så vi vidste, hvad vi gik ind til. Først bakker og til sidst flade stykker, hvor der er kraftig vind. Der var to fugle (gråspurve), der fløj ind i camperen i dag. Thomas mener seriøst, fuglene hernede er dummere end derhjemme. Der er jo også flere arter som slet ikke kan flyve mere...
Det var lidt trist at sidde i camperen i dag, da det er vores sidste ”rigtige” dag i den. Vi skal aflevere den i Christchurch i morgen, hvor vi har 3 nætter på hotel, inden vi flyver til Bangkok på torsdag. Vi gjorde to korte pauser indervejs, så vi var fremme på campingpladsen allerede kl. 13.30. Det var heldigvis godt vejr og her er en god legeplads. Mona gik i gang med tøjvasken, da der efterhånden havde hobet sig en del op. Ungerne var travlt beskæftiget på legepladsen, hvor de legede med en pige, der talte engelsk, men de hyggede sig alligevel. Vi holdt en fælles kaffepause, hvorefter børnene igen indtog legepladsen. Thomas gik en tur ned til byen, mens Mona fortsatte med vasketøjet. Vi nåede også at lave lidt lektier inden Thomas kom tilbage. Anna var endda så optimistisk, at hun mente, hun ville blive færdig med sin matematikbog i dag...
Efter aftensmaden har børnene igen været på legepladsen og i tv-stuen, mens Thomas og Mona begyndte at rydde op og pakke sammen i camperen. Det tager sin tid, men nu har vi da prøvet det et par gange.
Børnene har ikke tidligere været så sorte, som de var i dag, så de måtte i bad og skubbes godt og grundigt. Det må være noget på legepladsen, der smitter af, for de var godt nok sorte.

Tot: 0.151s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 61; dbt: 0.0836s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb