112 km/t i videre :)


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Picton
February 9th 2012
Published: February 9th 2012
Edit Blog Post

Efter 3 dage med afslapning, strandturer, og en masse sol, var det nu blevet tid til at komme videre. Pohara var et rigtigt dejligt sted, som i de dage, vi var der, viste sig fra sin absolut bedste side. I dag gik turen over bjergene (eller det hedder nok bare bakker i New Zealand) og ned langs Tasman Bay til Picton, som er bedre kendt for sine færgeruter til nord øen, og for sine fisketure, som er, hvorfor Papa har fået indlagt to overnatninger her. Vejen hertil var super flot, og vi måtte flere gange gøre stop. Dog var det sidste stop mindre frivilligt, da en politibetjent stoppede Papa, for at køre 112 km/t, hvor man måtte køre 100!!!!! Er MEGET glad for, at det ikke var mig, der blev stoppet, da jeg sikkert var blevet arveløs så J Men heldigvis slap vi med skrækken og en advarsel og måtte køre videre til Picton.

I morgen står den på lidt forskelligt for hele familien. Marianne og Mette skal på bådtur ud og se på delfiner. Martin skal på fisketur (hvis der er nok tilmeldte) og måske fange en snapper (En speciel fisk i NZ).

”Den man tugter, elsker man”, og selvom vi har en super hyggelig tur, så er det noget af en omvæltning, når 4 voksne mennesker, som ikke har boet sammen de sidste 8 år under samme tag, skal rejse rundt i en lille bil i 4 uger J. Derfor tager jeg selv i morgen tidlig til Blenheim lufthavn og flyver via Auckland til Cook Øerne, hvor jeg med lille vandflyver skal til den lille ø Aitutaki. Der skal jeg få de næste 4 dage til gå med at snorkle, køre rundt på en lille scooter og nyde en masse tid alene J

Jeg er sikker på, at når jeg støder til familien igen den 14. I Tauranga, vil have en masse ny energi og en masse nye fede oplevelser at fortælle om.

Derfor bliver der ikke så meget blog de næste dage, men vi vender stærkt tilbage igen om 4 dage, når jeg er retur igen i New Zealand.



/Morten


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.062s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.04s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb