Aoraki-Mount Cook

Mt Cook mountainsMt Cook mountainsMt Cook mountains

Landschap onderweg naar Mt Cook
Geo: -45.0977, 170.971

Dinsdag 3 februari

Het kamperen is een beetje wennen voor ons. We moesten vanmorgen even wachten voor we aan de beurt waren om te douchen, het is hier redelijk druk op de camping, alles stond vol.
Nog wat water bijvullen en het afvalwater laten weglopen en we waren alweer op weg voor een dag door het landschap van de Lord of the Rings.

Eerst reden we door grote groene vlaktes, daarna zacht glooiend, om uiteindelijk in de Alpen van Nieuw-Zeeland terecht te komen. Onderweg hebben we nog even halte gehouden bij enkele mooie meren. Het eerste wandelingetje hebben we nog in mooi weer kunnen maken.

's Middags hebben we gelunched in het mooie panoramarestaurant van het hotel The Hermitage in het dorpje Mt Cook. Het hotel is schitterend gelegen met zicht op de bergen.

In de namiddag werd het wat regenachtig wanneer we onze klim naar een uitkijkpunt vlakbij Mount Cook hebben gemaakt. Het landschap is echt adembenemend. Na een lange tocht van de ene kant van het eiland naar de andere en terug zijn we dan in de late namiddag terug aan de kust van de stille oceaan aangekomen in Oamaru.

Herimitage Hotel, Mt CookHerimitage Hotel, Mt Cook
Herimitage Hotel, Mt Cook

Hermitage hotel, panorama restaurant

Tot: 0.067s; Tpl: 0.014s; cc: 14; qc: 29; dbt: 0.0216s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb