Maandag 27 oktober 2014

Oceania » New Zealand » South Island » Oamaru
October 27th 2014
Published: October 29th 2014

The East Coast.

Onze dag begint aan de Moeraki Boulders. Ronde balletjes van een 3m diameter die op het strand liggen.

Hoe ze daar terecht gekomen zijn en hoe ze gevormd zijn is een groot mysterie. Maar het is wel tof om te zien.

Sommige zien er letterlijk uit als gigantische stenen voetballen.

Na Moeraki stoppen we even in Oamaru. Dit stadje was heel succesvol als haven in de jaren 1800, maar is dan in armoede verzeild geraakt.

Dit zorgt ervoor dat heel het stadje nog steeds in een Victoriaanse stijl is opgebouwd (er was geen geld voor vernieuwing).

Wat het nu natuurlijk prachtig maakt om door te lopen!

Daarnaast is er hier ook een Blue Penguin kolonie, de meest bedreigde penguinsoort. Bij zonsondergang kun je een tour boeken waarbij je alle penguins ziet terugkeren uit de zee en naar hun nest ziet lopen. Helaas hebben wij geen tijd om hier tot 'savonds te blijven, dus stellen we ons gelukkig met een achter-de-schermen tour. We hebben toch ook zes penguins gezien. ('savonds zouden het er meer dan 100 geweest zijn...)

Voor de rest hebben we vooral in de camper gezeten op weg naar Kaikoura.

(We gaan even nog 150 km voorbij Christchurch voor een whale watching tour, vooraleer we terugkeren naar christchurch om onze vlieger naar Belgiƫ te nemen.)

Tot: 0.096s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.0503s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb