Dinsdag 28 oktober 2014

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Kaikoura
October 28th 2014
Published: October 29th 2014

Vandaag hadden nog Ruben, noch ikzelf eigenlijk zin om ook maar iets te doen. Het kwam ons dus eigenlijk goed uit dat de whale watch toer van die dag niet mogelijk was door te wilde zee...

We hebben dus wat zitten ronddwalen in Kaikoura. De stad van de Whale Watch, Seal Colony’s en ... Crayfish (kreeft dus).

Langs de weg kun je verschillende oude caravannetjes vinden die gekookte en/of gegrilde kreeft verkopen. De prijs ... staat op de staart geschreven. Heel leuk.

Enig nadeel: bij gebrek aan binnenzitjes, opletten voor de meeuwen!!

Voor de rest hebben we een kleine wandeling tussen (!) de zeehonden gedaan. Heel leuk, maar bijzonder spannend, want die mannelijke zeehonden bewegen bedriegelijk snel.

Een beetje verderop hebben we dan een wandelingetje gedaan naar een waterval waar de zeehondpups overdag veilig spelen, weg van al hun predators. Machtig om te zien hoe ze spelen onder de waterval en zo leren jagen.

Omdat we er maar geen genoeg van kregen, besloten we dan ook onze camper te parkeren tussen de zeehonden en daar te overnachten (overheid goedgekeurde parkeerplaats, dus zeker veilig genoeg). Helaas was de wind wat te krachtig en hebben we ons uiteindelijk toch meer beschut geparkeerd om te slapen.

Tot: 0.071s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0408s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb