Porpoise Bay & Curio Bay

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Curio Bay
November 4th 2011
Published: November 4th 2011

We bezochten hier het Fossielen bos. Dit bos is 190 miljoen jaar oud en dateert van in het Jurrasic tijdperk. Het bos kan enkel bezichtigd worden bij eb want anders is het overstroomd door de zee. Het bos is 20 km lang en strekt zich uit van Curio Bay tot Slope Point.
Je ziet de restanten hout goed liggen tussen de stenen. Echt mooi om dit te bekijken! Ook hier was het bos ooit groter, maar door de souvenirverzamelaars is het grotendeels vernield. Je kan ook niet anders dan op het bos lopen om dingen goed te zien. Dus onze schoenen vernielden ook...

Wat verder op het strand zagen we plots 2 yellow eyed pinguïns. Je mag tot 10 meter afstand komen van de dieren, dus we zagen ze heel scherp. Op onze foto's moet je wel inzoomen – want foto's met flits mocht uiteraard niet-

De dag erna gingen we terug naar Curio Bay om de zeldzame Hector dolfijnen te bekijken. We zagen ze niet, helaas. Het is gewoon geluk hebben. Maar de speciale schelpjes maakten alles goed!
We mogen niks van onze vondsten meenemen uit het land , of we kunnen een fikse boete krijgen. De Paua schelpen mogen wel (wordt verkocht in de souveniersshops) maar die zullen onze rugzak wel niet overleven.

Tot: 0.07s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 32; dbt: 0.0379s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb