Owaka & Catlins Rainforest Area

Published: November 4th 2011

In Awakiki Bush Scenic Reserve deden we 's morgens een wandeling om de lokale boomsoorten te bekijken. Het was een mooie tocht , met mooie foto's tot gevolg!

Richting een slaapplaats , bleek niet zo eenvoudig te zijn. We parkeerden onze auto aan een brievenbus (dat niet naast de huizen staat zoals bij ons, maar ergens tenmidden in de straat en meestal een soort 'oprit' heeft).

We gingen richting Catlin Rainforest Area. Een mooi tropisch regenwoud vol varens en exotische bomen!
De varens waren ter grootte van een mens! Zo groot had ik ze nog nooit gezien!

1 nadeel...de zandvliegjes zoemden rond onze oren de ganse dag door! Zandvliegjes zijn zo groot als een fruitvlieg maar bijten door je kleren heen! Je krijgt dan van die grote rode bubbels (zoals een muggenbeet) en het jeukt vreselijk! Gelukkig hebben we wel een pompje dat het vergif eruit trekt en de jeuk vermindert (héél erg bedankt Ria!!) :-)

Na een goed uur wandelen, wandelden we terug want de wandeling duurde maar liefst 5 uur!
We hadden ook geen wandelkaart en mijn teen lag opnieuw open.
Tip: neem waar je ook gaat een zakmes mee , met een schaartje in! Kan van pas omen om 'vel af te knippen' (van de teen weliswaar).

We reden rond richting Waikawa. De weg ernaar toe biedt opnieuw veel mooie dingen aan. Mooie parken en watervallen.
Mensen die Nieuw-Zeeland ook van plan zijn te bezoeken: volg de Scenic Routes. Dit is een mooie route om 'snel' van de ene stad naar de andere te geraken.
Als je toch in die regio bent, moet je zeker es de Niagara Falls bekijken! De moeite ;-)

We stopten bij Gypsy Gallery. Een bord op de weg tussen MacLennan en Papatuai. Echt, vree wijze galerij! Die kerel is echt geschift!
Zijn galerij is (gratis) en gemaakt in een oude woonwagen. Kunstwerken gemaakt van 'rommel' en afval. Ik kan het héél moeilijk uitleggen. Gewoon de foto's bekijken.

Hier deden we ook een strandwandeling. Tijdens onze wandeling in de duinen stuikten we alweer op 2 dode koeien en een kalfje.
De bandensporen van de jeep waren duidelijk zichtbaar. Geen idee waarom boeren zo onverschillig zijn en hun dieren daar zo kunnen dumpen!

Tot: 0.058s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 28; dbt: 0.0316s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb