Be prepared! :)

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch
January 29th 2012
Published: January 30th 2012

Efter en god nats søvn stod de morgenfriske op (læs Mor) og tog sammen med Marianne og Jørgen (en kollega af Pappas med mand, som vi fulgtes med herud – og skal mødes med forskellige steder herude) ud for at se verdens største hotel Marina Sands. Det var en kæmpe oplevelse, hvor både højdeskræk og mulighederne indenfor arkitektur blev udfordret gevaldigt.

Morten og jeg sov til middag, da vi ikke havde sovet igennem hele natten. Vi vågnede faktisk på samme tid om natten, hvor vores kroppe bare sagde, at vi skulle stå op. Klokken var så kun 04.00, så vi forsøgte at blive liggende i senge og lade som om det var nat. Mest af alt havde vi lyst til at gå ned i hotellets fitnesscenter og brænde energi af og derefter bestille roomservice, da vi også var VILDT sultne. Hip hip hurra for jetlag J Vi tager Marina Sands sammen med Pappa på hjemturen.

Efter lidt frokost ved floden gik turen til lufthavnen. Her fik vi prøvet lufthavnstog og så verdens største fly lande. Op og ombord på en fyldt flyver, og så var vi afsted. Efter nogle timer blev det min fødselsdag ifølge newzealandsk tid. Dette blev fejret med (endnu) en kage, flag og gaver. Det bar bare så fint. Efter godt og vel ti timers i luften landede i endelig i Christchurch. Her fik vi fat i vores bil (en kæmpe lang Ford stationcar fra 2004) og kørte herefter til vores første stop: Top 10 Holiday Park, hvor vi fik indlogeret os i en bungalow. Her har vi forsøgt at få indhentet den manglende søvn, grillet i regnvejr, løbet og fejret min fødselsdag med god mad. I skrivende stund er vi ved at gøre klar til at gå i seng, da vi i morgen skal op kl. 04.00 (så meget for at forsøge at få en nogenlunde dagsrytme…) for at flyve i luftballon, hvis vejret tillader det. Vi krydser fingre, for vi har glædet os helt vildt til at for lov til at opleve en solopgang på denne helt unikke måde.

/ Marianne

Tot: 0.104s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0838s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb