Ready, set, go... :)

Oceania » New Zealand » South Island » Lake Tekapo
January 30th 2012
Published: January 30th 2012

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Up, Up and AWAY :) 34 secs
Med over 120 besøg på vores sidste blog opslag, føler vi os efterhånden et pres for at levere gode nyheder fra downunder J

I dag, var turens første ”rigtige dag” i New Zealand, og vi lagde hårdt ud fra start. Klokken 04.00 ringede vækkeuret, og selvom det er tidligt var det ikke noget problem at komme op, da vi dels stadigvæk er på dansk tid, samt glædede os meget til det der skulle ske…

Med bus blev vi kørt 35 km væk fra Christchurch, og med vores skipper Nigel og co-pilot Jeff, var vi klar til noget vi havde set frem til længe. At opleve solen stå op fra en luftballon.

En del af oplevelsen var, udover selve flyveturen, også det at hjælpe med at folde den store luftballon ud, som når det er fyldt med luft kan indeholde 275.000 basketbolde. Klokken cirka 06.15 lettede skibet, og der gik kun 10-15 min før solens første stråler ramte os. Det var HELT fantastisk at stå i en lille kurv 750 meter over jordens overfalde og bare nyde udsynet. Klart en oplevelse der kan anbefales til ALLE. (Også selvom man lider af højdeskræk).

Efter en ret vild landing, blev turen fejret med et par glas champagne, og med den gode nyhed om, at Danmark nu var europamestre, blev smilene bare endnu større. Cirka 6 timer efter vi tog afsted, var vi retur igen, og efter en hurtig sushi-morgenmad gik turen videre.

Første stop var Lake Tekapo, og selvom vi ikke havde været så heldige med vejret i Christchurch, så var vi mere end heldige her. Solen skinnede fra en skyfri himmel, og da vi ankom til vores lille hus på første parket, var ordet der faldt på alles læber ”WOW”. Ord kan ikke rigtigt beskrive udsigten, hvorfor vi har lagt et par billeder op til at vise Jer alle.

Efter et par gåture, var det tid til afslapning og en tur i byen ”hot springs”, hvor man under åben himmel, ligger i vand på op til 38 grader varmt. Lige den perfekte afslutning på en laang dag J

I morgen går turen til Wanaka, hvor der skal slappes af med 2 overnatninger i træk, og hvor vi blandt andet skal ud og paraglide. Vi glæder os til at kunne opdatere Jer alle igen om 3 til 4 dage.

/Morten

30th January 2012

Kød til fryseren
Hej alle 4 Det ser spændende ud,hvorfor var Andersen ikke med ude og flyve?. Martin Dan har skudt et rådyr,det kommer i din fryser så du har noget til grillen når i kommer hjem. Hilsen fra Ejvind & Jette
30th January 2012

Kød er altid godt.
Hej Ejvind & Jette. Tak for den fine hilsen. Andersen er ikke til højder, så derfor ville han ikke betale for noget han ikke kunne lide :) Skulle hilse fra Papa, og sige tak for kødet. Han elsker jo at grille :) /M

Tot: 0.082s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0604s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb