Geen “trip” maar werk


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Christchurch
September 4th 2003
Published: May 13th 2006
Edit Blog Post

Waky waky, handle snaky,

Inmiddels is het 1 september geweest en dat betekent… YMCA-time ofwel WERKEN! 1 Groot verschil tussen deze baan en al die andere baantjes die ik ooit had: deze keer stel ik me beschikbaar als vrijwilliger. Een goede daad zou je kunnen zeggen; je op deze manier in te zetten voor onze wereld. Ja, ook deze gedachte ging en gaat door m’n hoofd. Daarnaast is het mooi meegenomen dat onderdak en eten inbegrepen is. Dat ik toch nog per week NZ $100 krijg (zo’n €50). Dat ik gratis gebruik mag maken van de fitnessruimte, de klimhal en de sauna in het YMCA gebouw in Chch op 80 kilometer van het kampement. En voor 9 maanden lang dagelijks met jongeren in de buitenlucht activiteiten mag doen.
Maar nogmaals, fijn om me een keer als vrijwilliger in te kunnen zetten!

1 Van de eerste dingen die we hoorde, was het verbod op drugs. Ja ja, geen trip op die manier dus. Met een schuin oog werd naar ons Nederlanders gekeken. Begrijpelijk? Ik legde nog maar eens uit waarom ik geen klompen droeg…
Ons team bestaat uit 8 jongeren (3 meiden en 5 jongens). Nieuw Zeeland, Engeland, Noord-Ierland, Nederland en India zijn vertegenwoordigd. Een aantal heeft nauwelijks ervaring in het doen en begeleiden van buitensportactiviteiten. Wat wij vooral gaan begeleiden is: (zee)kajakken, coastering (door het water waden en de omgeving aldaar verkennen), klimmen & abseilen, hiken (wandelen in het Nederlands en “tramping” is het Nieuw Zeelandse woord). Het zal gaan om (school)kampen en bedrijven, dus een erg gevarieerde doelgroep.
Maandag begon de training. Ik kan inmiddels zeggen, dat ik de YMCA-in-het-algemeen een goed georganiseerde en van vakkennis voorziene organisatie vind. Dus er is vanalles te leren voor me!! Volgende week woensdag komt de eerste school, dus er moet nog wat werk verricht worden, willen we alle 8 goed voorbereid zijn. Ik houd jullie op de hoogte.
Okay, een voorproefje: vandaag zijn we met de kajaks gaan oefenen. Veel skills geleerd, zoals in en uit de kajak komen op een niet stuntelige manier. Verschillende paddle-slagen geoefend. Uit de kajak komen nadat je kopje onder bent gegaan. Voorkomen dat je omkiepert. Reddingsactie. En een eerste begin met eskimoteren (onder water gaan en weer omhoog komen, terwijl je nog in de kajak zit ;-)).

Groet Robbie :-)

P.S. Ik heb begrepen, dat je hier binnen 6 minuten verbrandt bent als de zon flink schijnt. Iemand nog een reparatiesetje voor het gat in de ozonlaag hiero?!


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.166s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0353s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb