Reisavonturen rond de oostkust and beyond


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Banks Peninsula
March 8th 2007
Published: March 8th 2007
Edit Blog Post

DolfijneNDolfijneNDolfijneN

Dusky Dolphins in kaikoura!!!! (ja die foto's heeft een medewerkster van de boot gemaakt toe ik zeeziek was....brrr....maar MOoi he!!!)
Hey allemaal!

Ik zit inmiddels (weer) in Christchurch, de grootste stad van het zuidereiland. Een mooie 'engelse' stad met een grote cathedraal in het midden van het centrum, en in het weekend vooral veel te beleven op het plein, staat entertainers enz. Ook zijn er de botanical gardens, en het arts centre, voor de creatieve nz-landers!

(Moet trouwens wel wat sneller zijn deze keer, want het internetcafe gaat bijna sluiten)

Oke, vanaf kaikoura! Ik zat in drie hostels daar, maar 1 was wel echt super! De ' dolphin lodge' nog wel! Met uitzicht over zee, gezellige mensen, tuintje en een hottob! Daar ben ik dus maar wat lander gebleven! Wilde ook met dolfijnen zwemmen...en stond op de wachtlijst..iemand cancelde...en toen kon ik...een uur later al!!!!!!! Dus ik snel voorbereiden, nouja bikini aan, en jas, was nou niet echt de beste dag qua zomers weer, maragoed. Volgens de hosteleigenares was de zee rustig en dat was het belangrijkste! Jaja... nou die zee leek misshcien rustig vaaf het hostel, maar toen wij uiteindleijk in het wetsuit gehezen waren, een instructiefilm hadden gekeken en met een bootJE de zee op gingen, was de zee echt niet meer rustig! Het was superruig, die boot klapte op de golven, net een achtbaan ofzo, je zag de hozizon niet eens meer...en zowiezo weinig van de kust want het rgende en was bewolkt! Dus ik zat daar....zeeziek te worden.....zagen we plotseling een groepje dusky dolphins in het water !!! Iedereen gillen op de boot, jeeheh, dat was het eigenlijk al waard! Bleek dat dat ene klein groepje was dus wij op zoek naar de grote, echt groot dus, honderden dolfijnen!! En ze spongen allemaal, en vlakbij de boot! Echt super!!! Wat at minder was....of nouja zeg maar gerust...wat echt superirritant en niet leuk was..was dat ik ontzettend zeeziek werd op die boot! Net als drie anderen trouwens, maar ik was er wel erg aan toe.......kon dus niet echt bepaald genieten. En was ook nog nooit eerser zeeziek geweest! Toch uiteinelijk maar de zee in gedoken, nu had ik de kans naturlijk he! En was echt mooi, de dolfijnen wren echt overal, met zovelen, en vlakbij de boot! Dus ik het water in en geluidjes maken om ze te interresseren, komen er een paar dolfijnen vlakbij mij langs zwemmen, echt heel dichtbij! Super dus!!!!!

Daarna doorgegaan naar Christchurch, en daarna naar le banks peninsula, bij akaroa. Zat er is een erg leuk hostel....en ga er morgenvroeg naartoe, om te beginnen met werken! Beetje schoonmaken, en helpen met koken, voor accomodatie en een heeeeeeeeeeeeeeeerlijke avondmaaltijd, zelf ontbijt en luch! Nou wat wil je nog meer! En verblijf dus op een superplek!!

Het hostel waar ik zit heet le Bons Bay, zie www.lebonsbay.co.nz

Moets nog ff wachten voordat ik daar kon beginnen, dus ben net terug van lake Tekapo, en een dag naar Mount Cook, nationaal park. Prachtig weer, mooie omgeving! Alleen helaas juiste de dag naar mount cook, regen en superbewolkt!!!!!Heb die hele mount cook dus uiteindelijk nieteens gezien!!! En was zeiknaaaat, zelfs mn mobiel deed het neit meer! Nu gelukkig weer wel, na een droogsessie. Maargoed was weer een hele belevenis dus!

Is nu helaas tijd....ze gaan bijna sluiten...dus weinig tijd voor mn pictures, sorry...

Zal op mn vrije middagjes wel wat proberen te organiseren!

Veel liefs

Laura
(nog steeds moeilijk uit te spreken voor al die mensen hier, zo moeilijk is dat dutch tog ni?? hihi)


Advertisement



15th March 2007

Le Bons Bay Rocks
Hallo Laura, Ik heb ff op je site gekeken, en het ziet er allemaal leuk uit wat je tot nu toe hebt gedaan. Maak er nog een mooie tijd van in Nieuw Zeeland en Australiƫ. Ik weet niet of je mijn e-mail ook al had, anders bij deze: stijn@klompmakers.com ( www.klompmakers.com klompje.waarbenjij.nu ) Groetjes, Stijn.
18th March 2007

Hi Laura, Ik ken je niet, maar ik kreeg deze link van jou site via mijn moeder. Wat veel leuke dingen maak jij mee! Ik studeer nu een paar weken in Sydney, en dat bevalt erg goed! (zie www.marloesverhaar.waarbenjij.nu) Jij komt ook nog deze kant op? Heel veel plezier in Nieuw Zeeland! Groetjes Marloes

Tot: 0.1s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 58; dbt: 0.0615s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb