Vervolg en 2nd trip


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island
August 16th 2003
Published: May 13th 2006
Edit Blog Post

Hi heat-wavers,

De winter hier is erg anders dan het weer dat jullie hebben op dit moment hoor ik. De winters hier zijn trouwens vergelijkbaar met een wat koude Nederlandse zomer, al is het zuidereiland doorgaans wat kouder.

Zoals ik schreef, ging ik helpen op de paardenboerderij. Ik heb voornamelijk op Hank gereden. Hank werd vroeger gebruikt voor het ophalen en drijven van koeien; een cowboypaard zeg maar. Afijn, Hank en ik leerden elkaar beter kennen tijdens de ritten die we maakten (de groeten van hem trouwens). Zodra de groep door een hek was gegaan, deed ik die achter ons dicht. Wat ik altijd al erg stoer vond, was het opstijgen van sommige cowboys in films. Dat wilde ik ook wel proberen natuurlijk. Ik wachtte even tot de groep wat verder weg was en ging naast Hank staan. Ik moest zorgen dat mijn rechterbeen een behoorlijke zwieper maakte, zodat ik die over de rug van het paard kon gooien. Zwaai, zwaai, zwaai en daar ging ie… Ik kwam los van de grond, mijn voet kwam al iets boven de rug van Hank. En ik zal mijn billen al in het westernzadel belanden. Gaat goed dacht ik nog, maar… ik redde het net niet en kwam met grotere snelheid naar beneden dan ik naar boven ging; de zwaartekracht hielp me een handje. BALEN.
Na 4 of 5 keer is het me uiteindelijk gelukt. (Niet verder vertellen, dat ik op een hoger gelegen stukje grond ging staan…)

Tijdens de terugreis naar Auckland heb ik gebadderd in een hete mudpool wat gezond bleek te zijn, dus wie weet. En ik heb de grootste Kauri boom (Tane Mahuta) bezocht, 51 meter.

Na het weekend bij familie te hebben doorgebracht, vertrok ik voor mijn 2nd trip. Deze keer naar het zuidoosten.
Een mooie kunstgalerij en erg mooie tuinen gezien in Hamilton, die zelfs in de winter de moeite waard waren te bekijken. Toen ik in Taupo aankwam, volgde ik meteen de afslag naar Huka Falls. Een wild stromende rivier mondt uit via een waterval in een prachtig meer in een mooie, groene omgeving. Later op de dag heb ik in een sportcentrum een sauna gepakt en een paar banen gezwommen.
Rotorua bood o.a. een schapen show, waar ik voor de border collies heen ging! Ik was 1 van de weinige blanken, want er waren overwegend Japanners en Koreanen. Zij wilden om beuren met een schaap op de foto; ik snap waarom de schapen steeds chagrijniger keken… Het stinkt nogal in Rotorua, omdat het midden in een vulkanisch gebied ligt. Een heleboel poels met kokende modder, meren en kraters waar de hitte vanaf komt. De Lady Knox is een gyser die iedere dag om 10:15 wordt geactiveerd door er 2 kilo zeep in te gooien dan water zo’n 15 meter omhoog spuit. Bijzonder om dit alles te zien (en te ruiken, haha).

In Te Puke bezocht ik een andere 2nd cousin, nog een Maassen. Hij werkt op een kiwi boerderij. Ik heb de roots van de Nieuw Zeelandse kiwi gezien en ik kan vermelden, dat ze een prettig leven leiden. Eet ze daarom gerust. Toen was het weer op naar Auckland in de stromende regen.

Maandag vertrek ik definitief uit Auckland en zal in een paar dagen tijd naar Wellington rijden om daar de ferry naar het zuidereiland te pakken. De belevenissen van deze trip laat ik weer tot jullie komen. Groeten voor nu, Robbie.



Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement



Tot: 0.188s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0663s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb