First trip


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Bay of Islands
August 6th 2003
Published: May 13th 2006
Edit Blog Post

Hey gang,

I got my set of wheels: a Mitshubitshi Lancer (1990) and a cell phone (number: 021 - 147 76 63). What more does a man want?

Jawel vertrokken vanuit Auckland en op naar het verre noorden. Na ongeveer een half uur rijden nam ik een afslag naar een strand. Een geweldig uitzicht, zonnetje op m’n gezicht en U2 op de achtergrond.

Ik reisde naar de Bay of Islands waar ik een vriend van mijn 2nd cousin (die ook Rob Maassen heet, haha) zou ontmoeten. Wat een GEWELDIGE OMGEVING waar ik doorheen reed zeg; uit de boekjes zeg maar! Af en toe gestopt voor een foto.
In Paihia een backpacker geboekt en kennis gemaakt met mijn roommates; samen naar een BBQ gegaan ’s avonds. Ben vroeg naar bed gegaan, want…

… Ik ging de volgende dag mee met een trip naar het meest noordelijke punt van NZ: Cape Reigna. Met een 4-WD reden we om 07:20 weg met een groep van 7 personen. Wederom geweldige uitzichten en veel gehoord over de natuur en historie. We zijn over “90 miles beach” gereden (wat eigenlijk “64 miles beach” is, maar trekt dat de aandacht van toeristen?) en zagen wilde paarden in en over de duinen en een aantal autowrakken.
Met een bodyboard van een zandduin afgegaan, wat grappig was. Rond een uur of 19:00 waren we terug: een dagtrip hoort een dag te duren, zo zei de gids.
Ik had nog wat energie en ging op mijn pas gekochte hardloopschoenen een eind rennen. (Het fijne en speciale aan deze schoenen is, dat je er ook zacht mee kunt lopen.) Daarna het eerste deel van Lord of the Ring gekeken. Althans, dat probeerde ik, maar viel weer eens in slaap ergens in het begin.

Vanochtend uitgeslapen en daarna wat historische dingen bekeken, zoals het eerst gebouwde stenen huis rond 1840. En ook de plaats waar het verdrag tussen de Europeanen en Maori’s is getekend. Toen ik daar over een grasveld liep, zag ik ineens een groep van zo’n 15 dolfijnen langs de kust zwemmen!
’s Middags een meisje opgezocht die ik tijdens de tour had leren kennen. Zij werkt en woont tijdelijk op een boerderij met paarden, waar toeristen kunnen (komt ie😊 paardrijden. Ik heb een ritje gemaakt en kon daarna blijven eten bij de familie die dit bedrijf runt. Ik werd gevraagd of ik een aantal dagen voor ze wilde werken… Morgen ga ik 2 ritten begeleiden, maar zal daarna weer vertrekken. Er moet nog meer ge-explored worden natuurlijk.

Folks, enjoy and take care :-)


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.147s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0397s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb