Safe and sound


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland
July 29th 2003
Published: May 13th 2006
Edit Blog Post

Na een vermoeiende reis van meer dan 24 uur ben ik veilig geland in Auckland, New Zealand. Gedurende mijn reis heb ik wat mensen ontmoet en engels kunnen oefenen. Tijdens het wachten in Tokyo kwam ik aan de praat met een NZ-gezin. De zoon van ongeveer 12 kreeg ik zover een muursalto te maken (hij liep tegen een muur op terwijl ik en zijn vader zijn armen ondersteunden). Het mannentoilet was een uitstekende plek daarvoor. Helaas had ik de stokjes van mijn diabolo in de tas gedaan die in het vliegtuig ging, dus kon ik me niet op die manier vermaken. Rob de gymleraar…

Op het vliegveld in Auckland vond een hond mij blijkbaar lekker ruiken, en kwam zijn baasje met me praten. Bleek bewaking te zijn… Ik had 2 koekjes uit het vliegtuig in mijn tas gestopt, maar dit vergeten te zeggen; niets aan het handje. Verder moesten mijn schoenen ontsmet worden, omdat ik de week voor vertrek met 3 vrienden een paar dagen in de bossen rondom Spa (België) had doorgebracht. Erg leuk geweest daar!!!

Bij de aankomsthal stond familie te wachten met een bordje: Rob Maassen. Ik ben geweldig opgevangen! Gisteren en vandaag behoorlijk bijgeslapen, dus ik kan er snel weer tegenaan. Ik ben als eerste naar Muriwai Beach meegenomen, bijna onvoorstelbaar hoe zo´n stuk natuur zo dicht bij de stad is!
Hoewel het winter is, valt het mee met de koude. Het heeft al wel veel geregend. Morgen ga ik kijken naar een auto, een Mitshubitshi Mirage, 800 NZ Dollars. Een koopje, aangezien de Dollar ongeveer hetzelfde is als de oude “vertrouwde” gulden (of zijn jullie al weer zo gewend aan de Euro?). Mijn allereerste auto… Spannend! Het grove plan is gedurende 4 weken het North Island te bekijken, om daarna rechtstreeks naar Christchurch op het South Island te gaan. In de maanden dat ik daar aan het werk ben, bekijk ik dat deel van NZ wel.

Well, I’ll keep you updated of course. At least you know I’m safe and sound. Enjoy your days until my next email!

Rob


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.162s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 42; dbt: 0.0427s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb