New Zealand part 2


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Central
January 28th 2009
Published: January 28th 2009
Edit Blog Post

Hej alle!

Saa har jeg tid til at give jer en lille update igen!
I skolen har vi lige afsluttet det foerste semester med en proeve, og ellers gaar det hele som det plejer.
Vi har ikke ret mange lektier, eller ogsaa forventer de vi er selvstuderende:-) I hvertfakd tager jeg mig masser af tid til at opleve Nordoeen, hvor jeg bor. Bare en halvtime med faerge fra min lejghed kan jeg besoege et hav af smaa oeer med storslaaende natur.
Sidste weekend igen besoegte jeg en oe med en gammel udbraendt vulkan sammen med de to japanere jeg bor sammen med.
Oeen lignede en stor bunke sten, hvorfra traerne var skudt op. Paa toppen var en helt fantastisk udsigt ud over oehavet.

I mandags havde min by foedselsdag, hvilket betoed vi havde fri. Denne miniferie benyttede jeg og en guppe fra uni til at tage en tur syd paa med et lille rejseselskab.
Vores foerste stop var Rotorua, som er et geotermisk omraade, der lugter af raadne aeg pga. reaktionerne i de omkringliggende varme kilder. Vi besoegte et omraade, hvor der var kilder i alle regnbuens farver og som konstant lavede smaa eksplosioner.
Vi saa ogsa en af de i faa geyser i verden. Efter geyseren var tilsat saebe sproejtede der kogende vand op i en tyk straale paa omkring 5-6 meter.
Vores andet stop var et omraade med kaempe soeer omringet af bjerge med taet jungel. Op fra bjergene loeb store floder med vandfald. Det inspirede os til at proeve White river rafting. Efter en lang sektion med sikkerhedsinstruktioner var vi godt nervoese. Der var ret stor sandsynlighed for, at en af os ville ryge i vandet - maaske paa vej ned af det 7 meter hoeje vandfald. Men i saa fald skulle vi bare holde os lukket sammen som en kugle, og haabe paa vi floed op til overfladen efter ca. 10 sekunder.
Da vi endelig kom afsted var det vildt fedt og vi fik lov til at hoppe ud af baaden og flyde med stroemmen.
Det sidste sted vi besoegte var en grotte med lysende orme. Naar man sejlede rundt derinde var det som at sejle under en stjerneklar himmel. Helt fantastisk!

Jeg har vedheftede nogle billeder, som jeg haaber i kan faa adgang til.

Mange kram fra Naja





Advertisement



29th January 2009

Billeder
Saa er der lidt flere billeder:-)

Tot: 0.062s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0377s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb