Fiji Time

Oceania » Fiji
March 15th 2007
Published: March 15th 2007

Fiji, Nadi BayFiji, Nadi BayFiji, Nadi Bay

Dykking i bassenget er goy!
Neste stopp: Fiji.

Etter noen uker i storbyer var det godt aa komme til Fiji. Flyturen hit tok rundt 11 timer, men med litt soving gikk det greit. Vi ble mott av en hetebolge da vi gikk av flyet. Da vi ankom Fiji viste vi ikke hvor vi skulle bo, men vi endte opp paa ett koselig hostel nede ved Nadi Bay. Her ble vi i fem dager for vi reiste til paradisstedet, Mango Bay. Vi klarte selvfolgelig aa komme i regntiden men det gjorde ikke saa mye, solbrente klarte vi aa bli som bare det ( Cecilie foran og Anette bak)

Her bodde vi i en koselig liten hytte, ved sjoen. Her var det kjempe deilig aa vere. Det gjorde ikke noe at det regnet her, fordi her var det mye aa finne paa uansett. Eneste ulempen med regn, var alle de tusen froskene som kom frem. De var over alt, bare flaks at vi ikke traakket paa de. Til og med krabbene kom opp. Ca 100 meter fra sjoen saa vi den storste krabben, like store som de krabbene vi spiser i Norge.

Som sagt var det mange aktiviteter aa ta del i. Vi fant ut
Fiji, Mango BayFiji, Mango BayFiji, Mango Bay

Her varmer Anette opp til vannvolleyball.
at vi ville dykke og det gjorde vi paa Mango Bay. Haapet paa aa se hai men det ble det dessverre daarlig med. Ellers var det et helt greit dykk, til tross for at vi dykket med folk som ikke hadde dykket for. De brukte rundt ti min paa aa komme seg ned og vi brukte mye av luften vaar paa aa vente paa dem. Vi var heldige aa se Sting Ray og masse andre fargerike fisker. En annen aktivitet var kokkosnott bowling konkurranse, som endte med forste plass paa Cecilie som Anette maatte overtale til aa vere med. Dette gikk ut paa a kaste kokkosnotter saa nerme en stokk som mulig. Vi ble ogsaa med paa eggkasting konkurranse, som endte daarlig. Skriver ikke mer om den for aa si det saann. Skjonner kanskje hvilken plass vi kom paa :s Vannvolleyballen gikk bedre. Der var vi aktive deltakere.

Den ene dagen regnet det fryktelig mye, saa vi takker Mango Bay for alle filmene de viste. Det ble til at vi saa paa fire filmer den dagen. Ute var det nesten full storm, saa vi koste oss inne.

Da vi kom tilbake paa hostelet i Nadi Bay, fikk vi
Fiji, Mango BayFiji, Mango BayFiji, Mango Bay

Cecilie chillern!
de tre lengste nettene i vaart liv. Vi fikk nemlig tildelt de sengene hvor det ikke fantes noen form for luft. Ikke ett eneste vinddrag fra de fem viftene som var paa rommet kom dit. Anette var aktivt oppe og ble godt kjent med nattevakten. Det var helt forferdelig. Det er ikke meningen aa klage paa varme, men fytti saa varmt. Anette var tidelig oppe hver dag, trengte ikke engang vekkerklokke, da var det ille!

De siste dagene paa Fiji gikk til aa slappe av og sole oss i skyggen! Cecilie klarte aa faa solbrilleskille som bare det, av aa ligge i skyggen, hehe. At det gaar ann. Ellers var det underholdning paa hostellet med likal dans og kava (lokal drikke). Anette tok del i dette og drakk solevann med sprit, det var det kava smakte.

Fiji er en fantastisk oy, med kjempe fine omgivelser og hyggelige mennesker. Dette er et sted som vi virkelig anbefaler aa reise til, men reis utenom regntiden og husk solkrem over 30.

Fiji, Mango BayFiji, Mango Bay
Fiji, Mango Bay

Her bodde vi.
Fiji, Mango BayFiji, Mango Bay
Fiji, Mango Bay

Deilig aa ligge inni myggnettingen naar det var saa mye mygg utenfor!
Fiji, Nadi Bay

Anette er fast bestemt paa aa sette opp sin egen myggnetting

1-2-3 HOPP

Oss to paa tur

15th March 2007

Det er ikke tvil..................
om at dere har det knallfint. Vi blir litt misunnelige her oppe da, men nå er det snart vår og påske. Vår vet du Anette! Du får vel en pollenfri vår i år:) Roy hilser så mye og sier at det er moro å følge med dere. Morsomt både å lese og se bilder fra dere. Ha det kult. Hilsen Wenche
19th March 2007

ja nå er dere kommet til "down under" og prøver badevannet på bondi beach. Her hjemme har vi gjennomført Holmenkollrennet med sedvanlige vindproblemer og står foran en tur til Danmark med o-løp premiere lørdag. Vi følger med spenning løpende reisebeskrivelser og foto.

Tot: 0.081s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0404s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb