Townsville

Oceania » Australia
March 11th 2007
Published: March 11th 2007

Moikka

Olen nyt siis townsvillessa, tulin eilen illalla. Tarkoitus oli ensin lentaa, mutta mun hostellista Brisbanesta yksi aussikundi oli ajamassa tanne, tulin sitten sen kanssa. Kylla toivoin koko 1700 km jotka kolmen tunnin younia lukuunottamatta ajettiin etta olisin ottanut sen lennon. Poika oli ostnut sen kotteron edellisena paivana, ja sehan oli taiysi susi. Jaahdytyslaite hajoili kahden tunnin valein, eli stoppi ja vetta tankkiin.. aargh...

Puolivalissa keskella yota jouduttiin valtavaan ukkosmyrskyyn jossain keskella ei mitaan, sanoin aina etta haluaisin nahda yhden isoista trooppisista myrskyista, mutta en kylla ihan nain sita tarkoittanut.. Eilen illlalla sitten kaaduin melkein sankyyn ja herasin tassa puolenpaivan aikoihin enka aio eilista taivalta enempaa muistella.

Saatan lahtea huomenna sinne tilalle mihin menen toihin, tai miten nyt sattuvat sinne menemaan. Autolla kestaa 14 tuntia, se pomo on lentamassa joskus parin paivan sisalla kuten myos mina toivon mukaan. Olen kyllastynyt kurkkua myoten naihin pitkiin valimatkoihin. Valilla oikein unelmoin miten katevasti suomea paasee ympari autolla. Siella en luultavasti paase nettiin lainkaan, puhelimessa ei satavarmaan ole kuuluvuutta eli aika eristyksissa taas ollaan.

Tilan nimi on Esmeralda, se on jotain miljoona acrea ja se on lahella Croydon nimista pikkukylaa pohjois queenslandissa lahella Carpenterian lahtea. Siella on tosin lankapuhelin, tuskin kuitenkaan siita soittelen suomeen se on senverran kallista. Laitan kuitenkin sen numeron tahan jos teille tulee joku hatatilanne tms on pakko saada kiiinni,

Numero : 07 47418704, siihen sitten maakoodi, eli olisiko se se +61 (0)7 474 18 704

Se on varmaan tosi kallista soittaa sieltakin suunnalta, jos kuitenkin soitatte niin kysykaa onko Finnish Woman tms paikalla... Ne ei luultavasti ymmarra suomalaisesta aantamyksesta tai tuulikki kolarista tuon taivaallista.

Nyt on sunnuntai ja ma olen vaan ostellut kaikkea saippuaa, pesupulvereita ym mita on pakko pakata laukkutayteen kun ei kaupoille paase. Yritan nyt siella sitten lopettaa tupakoinnin kun nei niitakaan mistaan paase ostamaan. Olen kuullut muilta raportteja etta siella on tahan aikaa kamalasti karpasia, yritan loytaa jostain karpasverkkoa ym. selviytymistarvikkeita.

He ei aloita siella karjatoita luultavasti kuin vasta kuukauden kuluttua, eli siihen asti luultavasti kokkailen ja puuhailen puutarhan kimpussa, muut korjaa aitoja ja aitauksia, mika on ihan kiva, siihen lehmatouhuun vahan leipaantyy jos monta kuukautta tekee putkeen. Keittiovuoro on siis aivan kuin lomaa😊

Ongelma, mita tassa on vaan se kun en paase nettiin moneen kuukauteen niin tanaan olisi melkein paatettava tulisiko mun varailla jo etukateen jotain lentoja elokuulle, voihan ne sitten perua jos jotain tulee. Ne on vaan niin paljon kalliimpia ostaa lyhyella varoitusajalla. Tigerairilla paasee vahan yli sata A-taalaa Singaporeen, ja qatar-air tarjoaa Singapore-Lontoota 390 eurolla, sielta taas Ryanairin kyytiin. Maateita tullessa vastaan tulee Venaja ja sen viisumivetkuttelut jotka on melkein toivottoman sotkuiset taalta suunnalta jarjestaa.

Ok,

Eipa tassa mitaan ihmeempaa. En usko kuitenkaan etta huomenna ihan suoraan lahden, eli yritan viela kirjoitella jotain mailia, plus saa nyt nahda jos aikaa loytyy voin yrittaa kirjoitella suomeen kirjeitakin, ottakaa kuitenkin huomioon etta posti tulee ja lahtee kerran viikossa eli mitaan kovin vilkasta kirjeenvaihtoa ei ole luvassa.

Tuulikki

12th March 2007

Skypellä halpaa soitella
Hei Tuulikki, olen sinulle täysin tuntematon henkilö, mutta aikanaan linkki tänne oli Dundereiden palstalla ja sitä kautta tuli välillä lueskeltua missä liikut. Oma tyttäreni oli silloin myös Ausseissa. Hän tuli lokakuussa takaisin. Nyt on vaan pakko laittaa tiedoksi, että tietokoneella Skype-ohjelmalla puhelut Australian lankapuhelimeen maksaa vaivaiset 1,7 SENTTIÄ/minuuti, Suomenkin lankapuhelimeen maksaa 2,5 senttiä/minuutti. Skypestä täytyy ostaa Skype-out puheikaa ja itse ostin ja ostan vieläkin Mastercardilla. Kymppi suomen euroa on pienin summa ja sillä kotiväkesi pystyisivät soittelemaan sinulle niin ettet töitä ehtisi tekemään :D Itse soittelin tyttärelleni juuri Skypellä hänen aussiliittymäänsä ja se maksoi 16,5 senttiä/minuutti ja tytär ei joutunut maksamaan vastaanottomaksua. Suomalaiseen kännykkään maksaa saman verran, mutta siitä joutuu vastaanottajakin maksamaan vielä vastaanottomaksun. Eikun Skypeä kehiin ja voit pitää tuttuihin yhteyttä sieltä puskistakin. Tyttäreni ja hänen ystävättärensä mielestä muuten Darwin oli paras paikka koko Australiassa. Pesivät siellä Fordin liikkeessä autoja.
13th March 2007

Hei Irma
Kiva kun laitoit infoa, mulle ei ole tullut itselle mieleenkaan tuo Skype. Kiitos paljon, kuulostaa oikein hyvalta!

Tot: 0.085s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0471s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb