Maaseudun rauhaan

Oceania » Australia
January 19th 2007
Published: February 18th 2007

Sunnuntaina piti lähteä matkaan heti aamusta, sillä hostellista oli kirjauduttava ulos jo aamukymmeneltä. Onneksi ei ollut paha krapula! Bussi maaseudulle, tarkemmin sanottuna Kyabramiin, lähtee vasta 18.30. Laura päätti lopulta iltabussilla takaisin Sydneyyn töitä etsimään. Veimme matkatavarat aseman säilytyslokeroon odottamaan ja lähdimme kaupungille aikaa tappamaan. Nopeasti se aika kuluikin, lähinnä kauppoja kierrellessä ja australialaisesta ruosta nauttiessa.

Bussimatka maaseudulle meni yhdessä hujauksessa, vaikka köröttely bussilla veikin kaksi ja puoli tuntia. Samassa bussissa oli muitakin farmille matkaajia, neljä ranskalaista ja yksi japanilainen. Tilan omistaja tuli hakemaan asemalta sovittuun aikaan, joten lopullinen siirtyminen Australian reisun ensimmäiseen työpaikkaan alkoi. Majoitustilat ovat farmilla, joten kuljetuksesta töihin ei tarvitse huolehtia. Neljän hengen huoneet ovat kauniisti sanottuna likaiset. Lakanat on pesty viimeksi toisen maailmansodan aikana, mutta silti niissä pitäisi nukkumaan. Koska kello on jo yksitoista illalla, ei lakanoita pysty pesemään tänään. Toisaalta, jos majoitus maksaa 60 dollaria viikossa, ei tässä mitään loistohotellia odotettukaan. Lopulta levitän pyyhkeen sängylle ja käyn nukkumaan. Ensimmäinen työpäivä alkaa aamuseitsemältä.

Tot: 0.038s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0211s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1020.3kb