FÆRDIG!


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Western Australia » Perth
November 17th 2014
Published: November 17th 2014
Edit Blog Post

Så har jeg afsluttet min udveksling på the University of Western Australia!



Min sidste eksamen var i torsdags, og hold nu op, det har været et eksamensræs uden lige... I løbet af 6 dage havde jeg klaret fire afsluttende eksaminer; det var mega stressende, og jeg håber, det er gået godt, selv om det har været nogle meget svære eksaminer.
Jeg har endnu ikke fået det afsluttende karakter, men jeg har fået mine major essays tilbage fra alle fire fag, jeg har taget - og det ser godt ud 😊 Så nu er det bar at vente indtil eksaminerne er blevet vurderet, men jeg er nok tilbage i Danmark, før de bliver offentliggjort.



For at fejre, jeg var færdig / for at lave noget andet end skole, tog en veninde og jeg til Fremantle Markets i Perth-forstaden Fremantle. Det minder lidt om Covent Garden i London, et kæmpe marked, hvor der bliver solgt alt fra frisk frugt og grønt til glaskunst. Jeg fik købt en masse lækre ting til min dejlige familie hjemme i Danmark, samt lidt til mig selv 😊 Jeg blev lokket til at smage "det helt nye siden cupcakes", hvilket er cronuts. Haha, det er et slags wienerbrød, som er fyldt med creme, og så ligner det en donut. Virkelig klamt, men det smagte herre godt! :O

Der var også en kaffebod, med omkring 50 forskellige kaffebønner, og så kunne vi selv vælge, hvilken kaffe, vi ville have, og så lavede de det helt fra bunden - det var vildt lækkert! Men jeg turde ikke købe noget med hjem, for de der australske myndigheder er sygt strikse med, hvad man må bringe ind og ud af landet!



Efter Fremantle Markets tog vi ud og så det gamle Fremantle Prison, som er et gammelt fængsel. Australien blev originalt brugt til fangeophold, og specielt Perth har en skræmmende historie med åbne henrettelser på gaderne, fængselsoprør og ja, fængslet blev først officielt lukket i 1991, så det var ret uhyggeligt at gå rundt derinde, og tænke på, at det ikke er længere tid siden, at folk afsonede sine straffe derinde! Det blev bygget af fanger tilbage i 1851, og nu er det kommet på UNESCO World Heritage Site sammen med nogle flere fængsler rundt omkring i Australien.



Efter fængslet gik vi ud til et "Round House", hvor der var den vildeste udsigt ud over Fremantle Harbour.



Mmh.. Ellers er det ikke sket det vilde hernede. I lørdags holdt vi en stor afskedsfest os piger, som har holdt sammen i semestret, hvor vi inviterede omkring 60 andre udvekslingsstuderende til et kæmpe house party. Det var vildt sjovt, men det er godt nok også trist, at jeg snart skal forlade dem alle sammen, og så bliver vi bare spredt ud over hele verden!



Jeg tager afsted d. 24. til Melbourne, så der er ikke mange dage til mit næste eventyr begynder nu! Jeg flyver hjem til Danmark d. 15. december, så jeg lander i Kastrup d. 16. 😊

Nu står den sidste tid i Perth på at komme ud og se det få ting, jeg ikke har nået endnu, og så skal jeg til at pakke min lille hjem ned. Det er virkelig underligt, men det bliver vildt spændende at komme ud og opleve noget nyt!



... vores hus er også blevet invaderet af små fluer, så jeg tror, det er meget godt, jeg snart skal flytte væk fra edderkopper, karkelakker og fluer :D



PS JEG SAVNER RIGTIG BACON, LEVERPOSTEJ OG RUGBRØD, hvordan de lever uden det i Australien, det kommer jeg aldrig til at forstå!

Advertisement



17th November 2014

Jeg kan godt lide det med den australske Covent Garden!

Tot: 0.091s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0581s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb