Kings Park


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Western Australia » Perth
November 11th 2014
Published: November 11th 2014
Edit Blog Post

Sandsurfing Sandsurfing Sandsurfing

Fra dengang jeg var ved The Pinnacles :)
Så har jeg endelig taget mig sammen til at udforske Kings Park, som er den største park i Perth, og den har faktisk et større areal end Central Park i New York!



Det var super flot, masser af natur, smukke blomster, store grønne græsplæner og masser mindesmærker.

I dag mindes hele Australien, at det er 96 år siden Første Verdenskrig endte; det er en meget stor del af deres historiske arv, og det bliver mindet mindst lige så meget, som vi mindes Anden Verdenskrig i Danmark. Der blev holdt 2 minutters stilhed over hele landet klokken 11, og vi var så heldige, at vi overværede en mindesceremoni i Kings Park, hvor blandt andet borgmesteren holdte tale, og et stort band spillede musik.



På køreturen til mit universitet er der et stort bådhus, som vi ofte ser brudepar og andre folk tage billeder ude foran, så jeg havde besluttet mig for, at jeg SKULLE have et billede foran det bådhus, før jeg forlader Perth (hvilket er om 13 dage!). Og jaaaa, det fik jeg klaret i dag også!



Der er ikke sket så meget mere, jeg har fået overstået 3 eksaminer, og
SandsurfingSandsurfingSandsurfing

Fra The Pinnacles - ej, hvor er hun god!!
nu har jeg "kun" en tilbage, som er på torsdag. Det bliver SÅÅÅ dejligt endelig at kunne slappe lidt af (mentalt, haha) hernede, og bare nyde den sidste tid. Vi flyver til Melbourne d. 24. november, og jeg glæder mig allerede herre meget!



Jeg har lagt nogle billeder ind, men det er ligesom det sidste blogindlæg, så I skal lige trykke på billedet, for at få adgang til dem alle 😊


Additional photos below
Photos: 12, Displayed: 12


Advertisement

SandsurfingSandsurfing
Sandsurfing

Hov, så god var hun vist ikke, hahahhaha
Kings ParkKings Park
Kings Park

Mig og Perths skyline
Kings ParkKings Park
Kings Park

Mig og Perths skyline fra anden vinkel :)
Kings ParkKings Park
Kings Park

Panorama shot af Perth og Swan River
Kings ParkKings Park
Kings Park

Memorial for Første Verdenskrig
Kings ParkKings Park
Kings Park

Ceremonien
Kings ParkKings Park
Kings Park

Mindesmærke fra Anden Verdenskrig (En af de sjældne, de fleste mindesmærker i Kings Park er fra Første Verdenskrig)
Kings ParkKings Park
Kings Park

Udsigt over Swan River


Tot: 0.078s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.052s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb