28dec.-5.jan. 2009

Oceania » Australia » Western Australia » Cervantes
January 7th 2009
Published: January 7th 2009

FodpedicureFodpedicureFodpedicure

Få døde celler fjernet af "sundhedsfisk"
Så kommer der endelig lidt nyt fra familien Riis on tour.

Nytår.

Efter 22 timers rejse nåede vi frem til Singapore. Dejlig varmt - men meget fugtigt. Vi boede
Lige midt i byen og kunne gå til alt. Fra hotellet har vi udsigt over Singapore fra 24 etage - grimt hotel, men udsigten var fantastisk.

Vi brugte en aften i Night Zoo - hvor vi sammen med resten af befolkningen i Sydøst Asien - kørte i små vogne rundt og så dyrene om natten - uden hegn - fantastisk flot zoologisk have. Vi spottede også en ny trend i Zoologisk have - nemlig fisk som renser fødder og ordner al hård hud for kun 10 sgd!.
Signe var lige en tur forbi lægen nytårsaftens dag - vågnede med høj feber og stadig ondt i halsen - så hun havde lige fanget en halsbetændelse. Nå, men det fik vi da klaret, og da vi senere skulle forbi poolen mente Signe at nu var hun da helt klar igen. Hun kunne da godt komme i poolen, da hun jo var på penicilin, men så let gik det nu ikke. Hvad brugte vi ellers tiden til i Singapore. Som man nu gør i en af verdens store byer. Vi shoppede og shoppede, nød pulsen, trak vejret i smoggen, oplevede andre mennesker, andre lugte og så Chinatown. En spændende by der selvfølgelig skal opleves, men som man heller ikke behøver at bruge megen tid på.

Nytårs aften deltog vi i en stor fest på hotellet, og så et fantastisk fyrværkeri kl. 24.00 - det kunne Virklund
Altså ikke hamle op med !

1. Januar drog vi så til Perth og ankom kl. 04.00 om natten - 33 grader og skyfrit - hvad mere kan man ønske sig. Der bor 2.200.000 mennesker i Perth og lufthavnen er på størrelse med Billund. Vi brugt de 3 dage i perth til at komme over vores jetlag - se Kings Park- stor park større end central Park i New York - med storslået udsigt over hele byen - Vi gik i trætoppene på en gangbro . Perth er en af verdens mest afsides beliggende storbyer - og det kan man godt mærke - alt foregår i et meget roligt tempo.

4. januar tog vi en tur ud til Waverock - 450 km syd øst for perth. Waverock er en 110 m lang klippe
SingaporeSingaporeSingapore

Foran vores hotel i Singapore
- som er udhulet af tidens errosion . Den er lavet i sandsten og er ca. 10 meter høj. Den ligner en bølge med striber i rød, sort og hvid. Turen derud var gennem rigtig outback - så nu har mormor også oplevet det med. På tilbagevejen så vi en hundekirkegård - ja - det er sgu rigtigt - hernede er hunden virkelig menneskets bedste ven. Vi så også et hegn til bekæmpelse af kaniner - det er verdens længste hegn og er 3200 km langt . Det startede med 28 kaniner for længe siden og ja nu er det altså en plage !.

5. Januar kørte vi så nordpå til Cervantes (750 indbyggere ) - ca 200 km. - fandt et sted at bo - og mødte en masse danskere - landmænd på udveksling og så nogle fra Rask Mølle. Vi badede lidt i poolen - stadig skønt vejr - og efter aften tog vi så ud til The Pinnacles Desert. En KÆMPE oplevelse - Kalkstensformationer små og store - lavet gennem tiderne af strandskaller i alle mulige former. Vi mødte også et par emuer derude, samt et par kænguruer. Solen var på vej ned mens vi var derude og det smukt at se hvorledes farverne ændrede sig på stenene.

Ja, man skal ikke lade sig snyde med solens evner. Signe fik i dag faktor 30 på og var i solen i et par timer. Her til aften brænder huden, og hun er rød som en krebs. Vi har nu købt en faktor 30+ i et australsk mærke. Det plejer at virke.
Nok for nu børnene og mormor sover.

Nytårsaften 2009Nytårsaften 2009
Nytårsaften 2009

Magnus foran en isskulptur.
Singapore by nightSingapore by night

Perth

Udsigt fra Kings Park.
HippoyawnHippoyawn
Hippoyawn

Klippeudspring ved Waverock. (flodhestegab).
WaverockWaverock
Waverock

Børnene surfer på stenen.

Tot: 0.055s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 28; dbt: 0.0306s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb