southbound

January 11th 2010
Published: January 11th 2010

p.bayp.bayp.bay

ben og katrine
Vanvittig, eier ikke ord. Kom akkurat hjem i fra festivalen nå, har hatt det så utrolig morro. Garantert en opplevelse vi ALDRI kommer til å glemme...

Mat: knekkebrød, nøttestenger og jordbærsyltetøy (blei tatt fra oss, ikke lov å ha med glass inn på festivalområde).

Drikke: 8 colaboxer, 6 Solo brus, 2 appelsin saft, 6 vannflasker, 8 liter goon (som vi smugla inn i en vanndunk "backup"), 7 flasker vodka (2,5 flasker i to vin bagger som vi rulla inn i teltet og fikk glatt igjennom og resten i vannflasker som da beli tatt fra oss ved inngang). Men vi var godt fornøyde med nesten 3 liter sprit og 8 liter goon, klare for å ta festivalen med storm.

Fredag: Dagen går med til å chille hos Ben, vi handler nye sko til Katrine (de ser ikke så nye ut nå lenger) og pakker. Litt ut på ettermiddagen dra vi opp til Peaceful bay til en kompis av Ben, Triston. Her skal vi campe til i morra. Det er ca en times kjøre tur, vi tar en rask stopp for å handle inn til BBQ, i Denmark som er en liten hippe town, men ikke så ekstrem som Nimbin.
PbayPbayPbay

et lite morra bad føre vi reiser på festival
Så setter vi kursen mot peaceful bay. Dette er en kjempe liten bygd nede ved vannet, her bor de i små hytter i bushen, mesteparten er feriehus. Det er en liten butikk med en bensin pumpe på utsiden og en caravan.
Triston er en kjempe koslig kar på 29 år, han er brannsjef i området og "pro" body surfer. Utover kvelden kommer også Luce og Jack Dawson innom, de bor i sommerhuset til Luce og skal også på Southbound dagen etter. Vi steller i stand en skikkelig BBQ, men kebab kjøtt, kjøttkaker, pølser, salat...mmm australienere vet hvordan det skal grilles! Alle tar en tidlig kveld for å være opplagte til festivalen.

Lørdag: Vi våkner tidlig, pakker fort sammen og setter kursen mot Southbond. Det tar litt tid føre vi kommer oss avgårde, vi er nedom sjøen for ett morrabad, jeg begynner å blø neseblod, så må det dusjes og stelle oss. Så finner Reece ut at han ikke har lommeboka, å vi må innom både Luce og triston føre Ben finner det baki uten sin. Vi stopper på en liten kafe langs veien og har frukost, så bærer det av sted. Kjøre turen tar ca 2,5 timer, på
ååååååååå

ben, katrien, sandra, sam og Triston
veien ser vi jorder, bush og døde kengeruer. De ligger strødd langs veien. Jeg kjører sammen med Reece, men slokner fort.
Vi ankommer festivalen litt over tolv, vi er veldig spente på om vi får smuggla gjennom all alkoholen. Det får vi ikke, Ben som bærer to av vodka flaskene blir tatt, Reece hadde goon baggen (8L) han var så sinnsykt nervøs men gikk rett igjennom! Goon baggen som var fyllt med resen av vodkaen blei heldig vis ikke tatt. Connor kommer å møter oss, og tar oss med til telt plassen. Her sitter hele gjengen i skyggen å koser seg. Vi setter fort opp teltene, noe som ikke er helt vellykka, Ben sitt telt er i fra festivalen fra i fjord og er ikke helt i tipp topp stand etter at det har vert noen dropp bear på det... men det kommer da opp tilslutt. Reece skjønner ikke helt hvordan han skal sette opp teltet sitt, for det er noe han aldri har gjort, men er svært fornøyd da det tilslutt kommer opp. Vi slår oss end med resten av gjengen, for å få i oss litt væske. Det er god stemning, nydelig vær, masse liv, dette er
huff dahuff dahuff da

blør litt neseblod...
hærlig dere!
Kate Miller, kl 2.55 er første konsert, utrolig bra! Opp følger vi med Yves Klein Blue, Bertie Blackman, Editors, Urthboy og til slutt Moby! Moby var bare helt sinnsykt fantastisk! Jeg står med Katrine, Ben, Luce, Triston og Sam. Ubeskrivelig bra! Da vi kommer tilbake til campen er alle overrasket over at teltene fortsatt står oppe, ingen droppbear som har vert der ennå. Men det varer ikke lenge.. Noen går å legger seg mens vi er ett par som sitter å skravler litt. Reece er det første teltet som ryker, det er dropp bear conner som er i aksjon. Stakkar, var en litt oppgitt Reece som kom krypene ut av teltet, godt Katrine er så flink til å fikse, ho ga han en klem og fant frem duck teipen og fikk teltet på plass. Jeg var forsatt svært våken å gira etter Moby så jeg blei med gutta bort i vodkabaren for å danse litt, men gud å fort sliten og sulten en blir. Jeg endte heller opp med å trøkke i meg en nachos sammen med Brady føre jeg tok kvelden.

Søndag: Kl 7 er det liv i campingen igjen. Vi hiver oss rundt å kommer oss ned til byen for å få oss ett bad i havet. Gårsdagens festivalliv preger de fleste, skittne bein og svettelukt henger over oss alle. Jeg har tydligvis de reineste beina, for jeg klare å miste flipp floppsa mine etter bare 1 time på festivalområde! Kan ikke si det samme om de røde vans skoa mine... jaja ting er til for å brukest. Før vi når stranda har jeg og Katrine allerede fått oss en liten dusj, karen som sitter foran oss i busssete prata og gaula så mye og spytte bare fossa ut av munnen hans.. iioooo, super ekkelt! Vi er ikke sene om å kaste oss uti vannet og skrubbe bort skitten. Etter at vi er blitt reine og pene, tar vi en tur opp i byen for å få i oss liott kaffe og frukost. Busselton er liten by, med en hovedgate som fører ned til starnden. Det stappfullt av menensker der som venter på at øl salget skal starte, matbutikken skal åpnes og licorstore skal tømmes.

Til bake på campingen får vi på oss kjole, å reiser ned på område for å se Lisa Mitchell og ta en øl i sol steika. Stemning, sol, øl, chill musikk og masse mennesker, kan du få det bedre?? Vi er bare en rask tur til bake til campingen, får i oss litt goon, og stikker på Children Collide, dette var ikke helt min musikk smak, så vi blir vasene rundt på område, studere mennesker og nyter livet. Hilltop Hoods er neste, så er det data rock og yeah yeah yeah. Fikk med oss slutten av Lyrics Born også, helt konge!!! Da konsertene var over stikker jeg tilbake til campingen sammen med Triston, veldig spente på om teltene fortsatt står. Alle står oppreist bortsett i fra vårt, (men det var ganske falle ferdig i fra før) De andre gutta kommer også etterhvert, å så dukker dropp bear opp. Det ene teltet etter det andre flater ut på bakken, Luce og Jack klarer å redde sitt ved å bære det vekk ialt kaose og gjømme det mellom noen andre telt. Noen andre er smarte nok til å pakke sammen og reise hjem, resten av teltene (i alt 5 telt) får gjennomgå. Sam sitt var det siste telte som sto igjen, han sto på utsiden å våkta det som en gud. Han kom med flere forslag om ikke alle bare kunne legge seg, men det var en alt for vill stemning til at det var mulig å få gjennomslag for. Det er noe som skjer litt lenger nede på camping område, det er 1000 vis av festivaldeltagere som er sammlet, mye politi, leven og vakter som løper rund. Festivaldeltagere punter alelr træra i område med dopapir, klatrer på gatelysa og lager skikkelig opprør. Vi blir super nyskjerrig å stikker ned, Sam må da gi opp for nyskjerrigheten, og smæsjer da sitt eget telt (før noen andre får sjansen til å gjøre det) og vi stikker ned for å se hva som skjer. Vi kommer veldig for opp, helt sykt kaos mellom teltene, politiet spruter ut brannpulver for å få ro i folkemassene, vi trekker oss fort til bake. Det er da ikke ett eneste telt som er oppreist i område, så det ender med at alle legger seg i en hau midt på bakken.

Mandag: Jeg våkner i det sola står opp, jeg kikker utover camping område og ser bare tonnevis av dopapir som duver i vinden i fra alle træra rundt. Ganske spesielt syn, litt vakkert nesten. Resten av det jeg ser er katasrofalt. vi våkner en etter en, og kl 06.30 am har vi tatt med oss det somer å ta med å satt oss i bilen for å kjøre tilbake til Albany. På veien ut finner jeg faktisk den ene flipp floppsen min også 😊
Turen tilbaek går ganske fort, jeg og Reece stopper halveis å får i oss litt frukost, her klarer vio da å miste Ben og katrine ut av synet. Reece blir litt fortvila siden han ikke kan veien, og ingen av oss har mob.. men det ordnet seg. jeg sov resten av veien, og sitter nå trygt tilbake i Albany. For en helg!!!! wow

Sam og BradySam og Brady
Sam og Brady

konsert!

Tot: 0.176s; Tpl: 0.012s; cc: 20; qc: 78; dbt: 0.1059s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb