Red Cliffs


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Mildura
March 8th 2011
Published: March 8th 2011
Edit Blog Post

Wow, het is echt al heel lang geleden dat ik mijn blog geupdated heb, dus bij deze allereerst mijn oprechte excuses😉 Ik zal mijn best doen om de laatste maand en half zo volledig mogelijk samen te vatten😉 Laatste keer ben ik geëindigd met mijn vertrek naar Red Cliffs, dus ik zal daar ook de draad oppikken. Het bleek vooral een goed idee te zijn om naar hier te komen. Samen met Simon en Peter (twee fransoosjes die ik een paar weken geleden in Shepparton ontmoet heb, en die samen aan het reizen zijn. Voor hen was dit ook allerlaatste optie, mijn enige referentie dat dit een goed idee kon zijn aangezien ze hier in november ook gewerkt hebben) kon ik twee dagen na aankomst al beginnen werken. Het werk was covering, dit wil zeggen dat ze een plastiek over de rijen druivenbomen trekken, die we dan moeten vastpinnen. Het duurt een tijdje voor je de techniek goed genoeg door hebt om er snel in te zijn, en er dus ook maar iets mee te verdienen aangezien het niet per uur betaald wordt, maar per boom. Voor Peter was dit reden genoeg om na twee uurtjes het op te geven. Daar had ik eerlijk gezegd ook veel zin in, maar he, als je blut bent kan je je het niet echt veroorloven kieskeurig te zijn .Omdat er ook niet zoveel andere opties waren, heeft Peter na een week ook beslist om terug naar Frankrijk te gaan. Uiteindelijk hebben we dit werk zo'n tien dagen gedaan. Ja, ik werd er sneller in, maar het meeste dat ik ooit verdiend heb op een dag was zo'n 80 dollar, wat uiteindelijk nog niet zo heel veel is. En ik denk dat ik twee weken later nog last had van mijn polsen, en ik heb zo'n vermoeden dat mijn duim nog steeds wat opgezwollen is😊 Uiteindelijk hebben we ook nog problemen gehad met de contractor en de betalingen, waardoor we nu nog steeds het geld van zo'n 3 dagen werk missen. Heeft voor heel wat frustraties gezorgd bij veel mensen, en… ik denk dat de contractor nu gewoon spoorloos is😊 Beetje louche dus. Nujah, paar dagen later hadden we al terug een ander werkje gevonden. Twee belgische jongens (oh jah, ik heb er gevonden! Helaas van de Waalse kant. Bij deze kan ik ook eventjes vermelden dat ik ondertussen al een maand en half omringd ben door franstaligen!!!) waren blijkbaar een contractor tegengekomen die hen werk aanbood, en vroegen of ze nog mensen wisten. De hele franse kliek, inclusief mij mee dus! Het werk was druiven plukken, per doos betaald en bovendien ongelooflijk slecht betaald! Maar de contractor vond ons blijkbaar wel sympathiek, dus vertelde hij ons dat we konden werken voor een andere boerderij, en per uur betaald! Dik feest uiteraard! Het werk op deze boerderij konden we een maand doen en hield pruning en crowning in. Eventjes uitleggen: Wijnstruiken hebben oude takken en nieuwe takken; we moeten de oude takken wegknippen zodat er plaats is voor de nieuwe takken rond de draad te wikkelen volgend jaar. Crowning wilt zeggen dat je de resterende druiven (die je niet hebt weggeknipt met pruning) plukt en op de draad legt zodat ze kunnen drogen. (Voor de geïnteresseerden, het waren sultanadruifjes, die ze voor rozijnen gebruiken) Tijdens deze maand zijn er mensen gekomen, gegaan, hebben we een gewonde gehad (jaja, scharen zijn een gevaarlijk speelgoed, al moet ik niet veel zeggen, in een poging een vervelende rond mijn hoofd zoemende mug weg te slaan pookte in met mijn schaar in mijn neus, verdomd bloederige gebeurtenis😉 maar nog niet zo erg als een half weggeknipte vinger!) en ik ben er enorm fier op te zeggen dat Simon en ik als enige twee geëindigd zijn! Wil dus inderdaad zeggen dat het werk op de boerderij gedaan is en dat we op zoek moeten gaan naar iets anders. Maar daarover hou ik jullie binnenkort wel op de hoogte.
Ondertussen zit ik dus ook al een maand bij Simon, en dat klikt eigenlijk verbazend goed. We hebben veel gepraat over wat we vinden van Australië en wat onze ideale plannen zijn. En daardoor zijn de originele plannen helemaal veranderd. Ik liep er al een paar maand rond met het idee dat Australië me niet veel voldoening geeft en dat ik liever naar Azië zou gaan, maar met Heidi was dit niet echt een optie. En het goede-raadstemmetje van sommige mensen in mijn hoofd dat dit MIJN reis is, en dat ik mijn hartje moet volgen. Daarom heb ik het opgegeven te zorgen dat ik mijn Australiëtripje kan eindigen met Heidi, maar ben ik beginnen MIJN reis te plannen. Op dit vlak zijn Simon en ik vrij likeminded, dus hebben we besloten dit samen te doen zolang we elkaar kunnen uitstaan. Dit houdt in dat ik hier nog eventjes blijf werken, uiteraard voor het geld maar ook voor de second year visa, die je kunt krijgen door hier 88 dagen farmwork te doen. En daarna staat half Azië op de planning: Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos, India, Nepal en misschien nog andere plaatsen. We rekenen ongeveer een maandje per land, en dit is waar de second year visa handig kan zijn: als ik halverwege Azië zonder geld val (en het zou al na september zijn) kan ik nog terugkomen naar Australië om hier weer wat te werken en terug te vertrekken. Het is misschien onnodig er bij te vermelden dat is niet voor eind april in België ga terug zijn😊 Maar het voelt goed aan. Ik heb het gevoel dat ik werk voor meer dan slechts de westkust of zo. Heeft geeft kriebeltjes om naar zoeits te kunnen uitkijken. En gelukkig heb ik ook nog niet echt het besef dat ik iedereen zoveel langer ga moeten missen. Heidi heeft ondertussen trouwens besloten eerder naar huis te gaan, dus is zij maar zonder mij vertrokken naar Tasmanië, Perth en zit nu ergens in de westkust.
Nog wat nutteloze weetjes om af te sluiten!
Mijn verjaardag was de max, ik heb mezelf getrakteerd op een blonde Leffe, ook al is dat hier belachelijk duur! En van Simon heb ik een piercing gekregen als cadeautje, dus sorry mensen, ik heb nu twee gaatjes in mijn lip😉
De hostel zit de laatste week vol met kakkerlaksprinkhaanachtige beesten, enorm lelijk en ze zitten echt OVERAL!!! En ze zijn onvernietigbaar!! De truk? Minstens zes keer keihard meppen met een stevige schoen, keihard tegen de maar smijten, onthoofden of in brand steken, be creative but effective😉 Ben normaal niet zo voor dieren martelen, maar te veel is te veel, en dertig in de slaapkamer is voor mij meer dan te veel! Wel grappig, de bijbelse vergelijkingen blijven niet uit: eerst enorme droogte, dan overstromingen en nu een ongedierteplaag, what's next?
Ohw, en mijn Frans gaat er enorm op vooruit! Gisteren voor de eerste keer een film in het Frans gezien zonder ondertitels! Enorm vermoeiend voor het kopje, maar het ging!! Moet ik wel eventjes bij vermelden, Fransen dubben films, is enorm verwarrend (met een andere stem besef ik echt niet wanneer welke acteur aan het praten is) en ik vind de franse stem van Indiana Jones (Harrison Ford dus) maar niets, bleh;p
Nog een bleh, spinnen!!! GIGANTISCHE SPINNEN!!! Wil je even schrikken, foto's komen op facebook😉
Hmm en eigenlijk nog een bleh…Australië is ongelooflijk slecht voor mijn lijn!!! Geen wonder dat hier zoveel dikkerdjes rondlopen!!! Ben op vijf maanden tijd meer dan zes kilo bijgekomen, dus vandaag heb ik beslist, ik ga op dieet!!! My boobies are growing en mijn broek begint wat strakker te zitten dus...Geen koekjes meer! Geen cola meer! En minder confituur op de boterham😉 Crashdieetje voordat ik terug in bikini moet rondlopen! En sorry papa, dit wil zeggen dat ik echt niet kan stoppen met rokken, Niet meer eten én niet meer roken, dat is té veel opgave voor een mens😉


Advertisement



Tot: 0.072s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0476s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb