Nog eens een Red Cliffs Update


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Mildura
May 18th 2011
Published: May 18th 2011
Edit Blog Post

Ik leg me er bij neer, ik ben enorm slecht in consequent een blog bij te houden. Deels omdat er op zich niet zo heel veel gebeurt, de dingen die er gebeuren ik vaak niet belangrijk genoeg vind om te vermelden, ik afgeleid word en opeens andere dingen te doen heb of omdat ik gewoonweg te lui ben (dat recht heeft iedereen wel eens af en toe). Dus ja, ik besef maar al te goed dat het alweer meer dan een maand geleden is dat ik mijn blog bijgewerkt heb; Ik beloof dat ik wat meer zal neerpennen het moment dat er ook meer gebeurt!

In ieder geval… Ik zit nog steeds in Red Cliffs een poging te wagen tot sparen. Uiteindelijk heb ik best wel veel gewerkt, maar het grote geld zit er gewoonweg niet in. Wel een hoop werkervaringen achter de rug ondertussen! Hmm laat me zien… een hele tijd druiven geplukt (ik blijf er bij, een slechter jobje kan je echt niet vinden), een tijdje overgeschakeld op meloenen (gelukkig geen watermeloenen, maar euh, 'rockmelons', grijzig met een geel tintje aan de buitenkant, oranjegeel aan de binnenkant, geen idee hoe we ze noemen😊), maar dit was slechts een paar dagen per week dus bleef ik zo'n beetje vast aan de druiven; tot zo'n paar weken geleden. Dan heb ik een tijdje covers afgehaald. Even herinnering bovenhalen: het eerste werk dat ik hier in red Cliffs gedaan heb, was covers over de druiven trekken, wat ik nu gedaan heb, was ze er terug aftrekken😊 Op zich geen al te slecht werk, maar mijn armen stonden vol krassen (erger dan aangevallen worden door vijf wilde en heel erg hongerige straatkatten, het zag er echt niet uit), veel te afhankelijk van het weer aangezien het droog moet zijn, en veeeel te koud in de ochtend. Uiteindelijk ben ik twee weken geleden puur toevallig op een andere farm beland, weer rockmelons, maar deze keer deftig betaald. Het was het einde van het seizoen, dus heb ik daar meer geholpen met het opruimen van de velden dan iets anders. Hmm, en dit hield in: Druivenbomen uithalen, plastieken van de meloenen trekken (dit kan je best vergelijken met de zwarten plastiek dat we over de aardbeien hebben, zelfde systeem, een nachtmerrie om te doen als het geregend heeft, ik was een wandelend moddermonstertje!). En dit was het dan. Vandaag heb ik vrijaf omdat er geen werk is. Appelsientjes plukken en inpakken begint binnenkort, pruning komt er aan, veel beloftes maar geen idee wat er effectief van gaat komen.

Ondertussen heeft de hostel waar ik nu al bijna vier maand in verblijf (ik verschiet er van hoe snel de tijd omvliegt) een nieuwe eigenaar. Voor de mensen die hier al langer zitten is het een ongelooflijke ****(ik ga niet online zitten vloeken😉), met niet eens de common decency om zich zelf voor te stellen. Dat komt hier binnengemarcheerd, verandert de regels, verhoogt de huur (van 100 naar 140$, als je probeert te sparen maakt dit een enorm verschil!!). Als ze dan ook voor betere jobs zouden kunnen zorgen, zou me dit niet zoveel uitmaken, maar op het moment is het nog steeds complete chaos in de hostel.Oh voor ik het vergeet, voor dat geld krijgen we wel grotere tv's en een pooltafel waar je nog steeds 2$ in moet steken om te spelen (hopelijk komt het sarcasme er een beetje door?) Een beetje uit protest zijn veel mensen aan het vertrekken, terwijl er hopen nieuwe mensen toekomen. Heel erg jammer, want de sfeer is enorm veranderd. Aanvankelijk had je hier dezelfde sfeer als op kot, je kent iedereen, je babbelt met iedereen, na het werk zat iedereen samen iets te drinken… En nu is het veranderd in een ordinair hostel waar iedereen komt en gaat. Daarom dat Simon en ik ook aan het denken zijn om te vertrekken. Het probleem is alleen dat we enkel willen vertrekken als we direct ergens anders werk hebben, omdat we anders al het geld dat we net gespaard hebben, uitgeven op zoek naar iets anders. Een beetje een stomme situatie dus, want uiteindelijk hebben we nog zo'n zes weken om te werken, daarna willen we echt wel naar Azië vertrekken. Zeker nu dat de terugkomdatum vaststaat (jawel, 29 september, exact een jaar na vertrek, sta ik weer met mijn voetjes op belgische bodem) lijkt de tijd zo enorm in te korten. Daarom dat elke dag dat ik niet werk en absoluut niets anders te doen heb dan bijvoorbeeld mijn blog bij te werken, steeds zwaarder doorweegt als een verloren dag.

Ik bedacht overlaatst ook dat zo'n heeeele tijd geleden, voordat ik vertrok, zei dat ik hier zo lang wou blijven omdat ik de cultuur en mentaliteit wou leren kennen, en hier niet wou rondlopen als een doorsnee onwetende toerist. En hoe langer ik hier zit, hoe meer me dit tegenvalt. Zeker nu dat ik in de situatie zit waarin je geconfronteerd wordt met werkgevers, contractors, nieuwe hosteleigenaars enzovoort valt het meer en meer op dat Australiërs een vrij duister kantje hebben, en dat duister kantje komt vooral aan het licht (haha, wat een woordspeling;p) wanneer er geld bij te kijken komt. Je wordt hier constant in de zak gezet, of je nu onderbetaald wordt, er 'per ongeluk' iets misloopt met de betaling, je drie weken op je geld moet wachten of ze gewoon de huur opslaan. Op elke mogelijke manier lijken ze elke cent uit je lijf willen te persen. De zogezegd laid-back, relaxte mentaliteit waar iedereen de Australiërs mee associeert heeft een zeer egoïstische zijde, en daarom dat ik vaak vind dat mensen hier een dubbele persoonlijkheid hebben. (Niet op een pathologische wijze, maar gewoon een dubbel kantje😉) Jammer, wat dit beïnvloedt enorm mijn ervaring hier, en ik kan nu al zeggen dat ik precies niet meer echt van plan ben om nog terug te komen😊

In ieder geval, genoeg over het werk (ook al is dat de enige reden dat ik hier zit) en de minder positieve puntjes. Ik probeer mijn vrije tijd een beetje nuttig te besteden. In een vlaag van enthousiasme ben ik begonnen Spaans te leren, maar ik moet bekennen dat dat ergens in een hoekje beland is. Maar de motivatie is er nog steeds, en het gaat er heus nog wel van komen! Ik ben de laatste tijd enorm veel aan het tekenen (nog eens dank je wel mamma voor de potloden😉 En bomma, je gaat toch echt wel eens op mijn facebook moeten gaan hoor:p) en daar horen ook verdacht veel tattooverzoekjes bij, wat ik echt wel ongelooflijk cool vind:D
Oh, en een aanrader voor de mensen die graag lezen: ben momenteel bezig in 'if on a winter's night a traveller' van Calvino. Absoluut briljant!

Zag net ook dat ik mijn laatste blogupdate afsloot met het feit dat ik op dieet ging. Ha, dat heb ik ondertussen opgegeven! Ik ben er achtergekomen dat door het werken mijn schouders en armen gigantisch breed geworden zijn (serieus, ik zie er uit als een olympisch zwemmer!) en de enige manier om daar van af te raken is gewoonweg te stoppen met werken. Bovendien, een maand zonder koekjes, nutella of frietjes heeft me niets laten verliezen, behalve mijn gevoel voor humor wat voedsel betreft😊 Dus foert ermee, ik eet terug koekjes! Ik zal wel gewoon een bikini kopen dat een maatje groter is😊

In ieder geval, ik denk dat dit zo'n beetje alles is wat er gebeurd is. Zoals ik al eerder zei, vanaf het moment dat er wat meer verandering in de situatie komt, zal ik ook wat meer van me laten horen😉 Geloof me, zelfs voor mij is het saai, every day the same, dat wil ik jullie niet aandoen😊











Advertisement



Tot: 0.103s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.071s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb