Melbourne


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne
December 6th 2014
Published: December 6th 2014
Edit Blog Post

Saa er tiden ved at vaere ovre i Melbourne, og om 2 timer tager vi ud til lufthavnen, hvor vi skal flyve til Sydney.



I dag var vi paa skandinavisk marked ved den svenske ambassade i Melbourne. Det var helt fantastisk, de havde pebernoedder, hindbaersnitter, vaniljekranse og andre julegodter. OG SAA HAVDE DE FRIKADELLER! Det var jo helt fantastisk, der var en dansk stand, som solgte frikadeller paa rigtigt rudbroed, hotdogs og aebleskiver. Saa jeg har faaet frikadellemadder og aebleskiver til frokost i dag - det foeles lidt mere som december maaned nu 😊

Det var ogsaa virkelig maerkeligt at have danske samtaler igen, det var pludselig saa nemt at udtrykke sig klart 😉

Ellers har jeg ikke lavet det helt store imens jeg har vaeret i Melbourne. Den foerste dag var vi paa sightseeing og saa Parlamentet og den gamle Treasure Building, hvor de i gamle dage opbevarede guld. Det var super spaendende, og paa den gratis tour i Parlamentet fik vi ogsaa fortalt en masse om, hvordan det politiske system er i Australien, saa det var virkelig interessant! Plus jeg saa aegte guldbarrer i kaelderen ved Treasure Building, det var ogsaa ret vildt.

I gaar var Carina og jeg inde og se en japansk film. Der er aabenbart japansk filmfestival i Melbourne den her uge, saa der var ikke saa meget andet at vaelge imellem. Det var en super god film, men en thriller, som blev ekstra meget uhyggelig af at der var japanske folk med i (jeg har vist stadig traumer fra at have set The Grudge).. Vi var nogle af de eneste ikke-japanere, der var inde og se filmen, saa det var lidt sjovt. Det bedste var dog, da filmen var slut, og den japanske mand, som har siddet ved siden af mig under hele forestillingen, rejser sig op uden at sige en lyd, tager sit samuraisvaerd (som jeg ikke havde opdaget), og gaar stille ud af biografen. Haha, det saa saa vildt ud, det er uden tvivl det sjoveste jeg nogensinde har oplevet i en biograf!

Saa ja, skandinavisk marked, ninjaer og lidt - obligatorisk - shopping er det blevet til her i Melbourne. Det er tydeligt at maerke og se, at der er mange flere turister her (og generelt bare mange flere mennesker), end der var i Perth, saa jeg glaeder mig til at komme videre.



Naeste, og sidste, stop: SYDNEY!

Advertisement



Tot: 0.099s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0689s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb