Melbourne


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
December 15th 2010
Published: December 15th 2010
Edit Blog Post

Beste mensen hier dan weer een blog vanuit het verre Melbourne!

Zoals ik al beschreven had in het vorige verslag zijn we 27 november aangekomen in Melbourne. We slapen in St. Kilda , dit is een wijk die 6 km ten zuiden van het centrum ligt, ( ongeveer een kwartiertje met de tram )
In St. Kilda zijn een aantal grote straten met winkels en pubs en een leuk Luna park ala valkenier, ook is er een strand waar we lekker kunnen relaxen als de zon aanwezig is. S’ avonds is er ook genoeg te doen, In het hostel is een dakterras waar iedereen bij elkaar komt om wat te kletsen, roken en drinken. Dit sluit om 22.30 en soms worden er dan ook plannen gemaakt om ergens anders heen te gaan. Ook worden er soms bingo avonden gehouden waarmee je alcohol pakketten kan winnen ☺

De eerste dag hebben we ons een beetje georienteerd in St.Kilda om vervolgens de dag erna naar ht centrum te gaan met de tram. Nadat we eventjes hebben moeten zoeken welke tram dat we moesten hebben en waar we moesten uitstappen, hebben we het centrum bereikt en mijn eerste ervaring was dat het echt allemaal gigantisch groot is, torenshoge gebouwen, grote/brede straten, grote parken en veel bezienswaardigheden. Ook ligt hier het Central business District dus er is ook erg veel bedrijvigheid, je ziet overal keurig geklede mensen rondlopen met hun gsm’s en laptops,. Op iedere hoek van de straat zie je natuurlijk ook een MC Donalds of een burger king / Subway!

Er zijn een aantal dingen die ik bezocht heb :

-Melbourne city gallery, dit is een kunstgallerij. ( hoe goed ik ook mijn best deed om hetgene te zien wat er in de beschrijving stond… ik zag het niet!! )
-Een aantal mooie kerken
-De State Library, echt een gigantisch gebouw met enorm veel boeken en massa’s computers waarop je een kwartier gratis internet kunt gebruiken.
- Queen Victoria market, dit is een hele grote overdekte markt met vanallerlei dingen , ook heel veel fruit.( denk aan de zwarte markt in Tessenderloo )
- Het IMAX theater, dit is een grote bioscoop met een super groot scherm ( ze zeggen een van de grootste schermen ) Hier worden films afgespeeld in een hele mooie 3d vorm, we hebben de film “ Hubble “ gezien, dit gaat over de reparatie van een space telescoop in de ruimte, dit was echt een super ervaring, de 3d effecten waren enorm goed en je zag ook echt alles op je afkomen.
- Federation square, hier zijn allerlei artiesten die een aantal acts doen, ook waren er kinderkoren aant zingen van alle basisscholen van Melbourne voor kerstmis.
- Een aantal parken, deze zijn allemaal keurig onderhouden, ook zie je hier sportscholen trainen, o.a. thaiboxen.
- De bioscoop, we zagen allemaal posters hangen van de film “ the last exorcism “ en die wilden we graag zien , dus zijn we hiernaartoe gegaan op een regenachtige dag!

Donderdagavond 2 december hebben we eerst bingo avond gehad in het hostel en hierna zijn we op stap gegaan naar Xbase, dit is een soort club/discotheek in St. Kilda, Om 12 uur was ik jarig en werden er dus de nodige flessen champagne geopend en hebben we goed doorgefeest tot 6 uur in de ochtend!
Beide een hoop geld armer en voorzien van een goede kater hebben we op 3 december lekker uitgeslapen en hebben we s’ avonds nog op het gemakje eentje gedronken! Eigenlijk wilden we nog op stap gaan om het te vieren maar helaas is dit niet meer gelukt… Iedereen nog super bedankt voor de leuke smsjes en emails die jullie me nog gestuurd hebben op mijn verjaardag!

Maandag 6 december zijn we gaan surfen! We waren iemand tegengekomen die ons dit wel wilde leren dus we zijn met zijn auto naar Geelong toe gereden ( dit is ongeveer een uurtje rijden vanuit Melbourne ) en ik heb daar een surfplank gehuurd! Na een aantal malen van de plank te zijn afgevallen lukte het me om op mijn knieen de golf te volgen om hierna rustig aan proberen te gaan staan! Ik had nooit verwacht dat dit zo een vermoeiende bezigheid was ( je moet steeds weer terugpeddelen naar de golven als je er eentje hebt genomen ) dus na 2-3 uurtjes waren we compleet uitgeput weer terug op het strand en hebben we de surfplank weer terug gebracht. Het is een super ervaring om te surfen en ik zou het ook graag wat vaker willen gaan doen, helaas heeft mijn schouder het wel een aantal malen begeven door de harde golven dus ik moet wel erg op mijn hoede blijven.

Het weer in hier is niet al te best geweest de afgelopen weken dus dit was wel jammer, we hebben gelukkig wel 2 dagen van het strand kunnen genieten. Over het algemeen is het hier best te doen, het is wel regenachtig maar ondertussen blijft het wel lekker warm.

Hier kunnen jullie op klikken voor een 360 graden foto die ik heb gevonden van Melbourne via Wikipedia.

Melbourne 350 graden panorama


Omdat ik ook nog erg veel te vertellen heb over Tasmanie zal ik hiervoor een aparte blog aanmaken, zo blijft alles overzichtelijk!

Wederom bedankt voor al jullie leuke reacties op mijn blogs!







Additional photos below
Photos: 19, Displayed: 19


Advertisement



15th December 2010

hey roy
ha die roy, leuk allemaal!!! het is daar echt goed weer ,wij hebben alweer een dik pak sneeuw in mestreech, groetjes mela en will
15th December 2010

hallo reizigers.
Het was alweer een leuke blog om te lezen , veel leuke dingen hebben jullie weer gedaan , je schouder wees er inderdaad maar voorzichtig mee . voor de rest heel veel plezier en tot het volgende blog . dikke knuffels XXX.
15th December 2010
A cool car riding at Fitzroy st

slippers
vaan wee zien die slippers? (foto17)
16th December 2010

RE: Slippers
Hahaha dat waor miech gaaroets nog neet opgevalle!!! xxxx
16th December 2010

vettttt
hey amigo boh wat hebben jullie het toch goed,heerlijk man al die verhalen haha en die fotos pfffff hier sneeuwd het weer eens enorm nu,leuk ook die 360 graden foto, zow en nu ga ik de volgende blog lezen ;-) xx

Tot: 0.126s; Tpl: 0.045s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0282s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb