Eindelijk rust


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
November 12th 2009
Published: November 12th 2009
Edit Blog Post

Nou, zijn we dan weer... ff terugdenken hoor naar laatste update, was vanuit Singapore als ik me niet vergis. Was echt een vervelende tijd, 6 dagen achter elkaar training (ook o pzaterdag) maar tegelijkertijd moest ik die demo voor die klant van ons afronden. Aangezien ik het systeem enkel had gebruikt tijdens training, liep ik tegen tig drempels aan tijdens het voorbereiden en ik dus nog extra tijd moest steken buiten de training om. Had die week nog wel paar keer hardgelopen in de ochtend. Heb eindelijk een goed parcours gevonden in Sing, langs de rivier en een park dat er vlak bij ligt (Fort Canning Park waar een soort leger-basis is). Erg mooi, vooral dat park, gaat niets boven lopen in de natuur wat niet makkelijk is in zo’n stad als Sing. Al met al een lange en vermoeiende week, en was erg blij dat ik zondag morgen in het vliegtuig naar huis zat... kon ik tenminste ff niets doen (batterij van laptop was leeg) en moest ik me dus wel ontspannen met filmpje en drankje!!

Was die zondag pas laat thuis (half 10 ’s avonds geloof ik) dus was erg blij om lekker met Jacq samen te zijn! Dus ff lekker bijgekletst en op tijd naar bed. Maandag was ik echt duf en zag het niet zitten om naar kantoor te gaan. Had Jacq beloofd enkel 2 conference calls te pakken en rest van de tijd lekker samen door te brengen, maar kon die demo niet uit mijn hoofd zetten dus helaas voelde ik me min of meer gedwongen om daar een goed aantal uren in te steken... erg vervelend, vooral omdat ik mezelf neit kon bedwingen! Die sales vent had de meeting met de klant namelijk vervroegd naar de donderdag, dus moest woensdag alles af hebben. Voelde niet prettig met die druk, dus vandaar dat ik er wat extra tijd in stak. De dinsdag heb ik wel alles laten liggen... was een feestdag (Melbourne Cup, de jaarlijkse paarden race (the race that stops the nation...) dus lekker niets gedaan. Eerst lekker uitgeslapen, daarna heerlijk rustig wakker geworden met een kop koffie aan tafel en beetje bijkletsen, en daarna flink stuk wezen hardlopen wat zalig was!! We zouden die dag in eerste instantie naar de Mornington Peninsula gaaan, lekker dagje de stad uit maar we waren te sloom en lui in de ochtend om o ptijd te vertrekken!! We waren wel op tijd terug van hardlopen om nog naar de bios te gaan... we wilden al een tijdje naar de laatste film van Quentin Tarrantino (Inglorious Bastards) en die draaide nog maar 2 dagen in de middag. We stapten echt in de 2e minuut van de film binnen, gelukkig zit de bios op 5 minuutjes lopen van huis! Zal neit teveel zeggen over die film, maar het is echt een absolute aanrader! Hij is wel wat visueel en grof zoals de meeste Tarrantino films, maar de combinatie met het absurde maakt het echt een heel vermakelijke film. Hitler is dus gewoon door een Yank in Parijs vermoord en helemaal niet in zijn bunker!! Verder niet veel gedaan meer, gewoon lekker samen geweest wat al fijn genoeg was! Daarna dan die woensdag flink doorgewerkt aan die demo, en gelukkig alles op tijd af met gunstige resultaten die we donderdag konden presenteren aan de klant.

Die donderdag moest ik dan met Emma naar een andere klant in Wodonga, wat op de grens van Victoria en NSW ligt.. kortom, 3 en half uur in de auto om er te komen, een meeting van 2 en half uur en dan weer 3 en half uur terug ind e auto... nou goed, was wel ff leuk om niets te kunnen doen behalve in de auto zitten en beete slap te ouwehoeren (met Emma gaat dat altijd wel, die heb ik nu in 3 jaar redelijk goed leren kennen) en die meeting vergde ook weinig voorbereiding omdat het een introductie was. Komt wel meer werk uit, wat dan wel weer leuk is omdat we volgende keer daar lekker blijven overnachten! Wodonga ligt vlak bij een bekende wijnstreek (Rutherglen, waar we ooit al eens met vakantie zijn geweest) die bekend stata om de zoete dessert wijntjes, dus die gaan we volgende keer maar ff met een bezoekje vereren onder werktijd . Was wel weer een lange dag (van 7 tot 8 in de avond geloof ik) dus was wel beetje kapot.

Die vrijdag had ike chter niets op mijn agenda staan, dus dat werd echt het begin van een heerlijke periode... laat nou ook net op die dag het voorjaar echt beginnen qua weer (daarover zo meer) en het leven was weer perfect!! Lekker heel laat opgestaan vrijdag, uitermate ontspannen ontbeten met zijn 2-tjes, kopje koffie erbij, etc. En pas om half 10 richting kantoor gefietst. Daar aangekomen kwam net Emma aan, dus met haar lekker een cafeetje opgezocht en in het zonnetje op het terras maar koffie gedaan. Kwam pas rond half 11 op kantoor geloof ik, zaaalig! Daarna de rest van de dag besteed aan administratie: emails en declaraties. Dat kostte me wel paar uur (deed rustig aan ) waarna we eind van de middag een bedrijfs bijeenkomst hadden. In de nacht van donderdag op vrijdag had JDA namelijk bekend gemaakt dat ze een van onze grootste concurrenten (i2) hadden overgenomen, en dat wij dus nu het grootste Supply Chain IT huis zijn geworden. Het totale bedrijf beslaat ruim 3000 mensen, en heeft de grootste omzet en klantenbestand op het gebied van de Supply Chain software. Dus wel interessant, wederom een bevestiging dat ik de juiste keuze heb gemaakt om van werkgever te veranderen! En het allermooiste van de overname is nog wel dat i2 een kantoor in Barcelona heeft (JDA had dat niet) en dat Barcelona een van onze droombestemmingen is... die droom is dus zo een stapje dichterbij gekomen, haha!! Maar goed, was uiteraard erg positief nieuws en iedereen is benieuwd wat er allemaal gaat veranderen. Wij nemen i2 over, dus wij hoeven ons nergens zorgen over te maken.

Tsja, en dan het weer... zoals gezegd begon het voorjaar echt op vrijdag, en ging zowat gelijk over op de zomer op zaterdag! Vrijdag was het nog een bescheiden 28 graden, zaterdag was het echter al rond de 34 met zondag en maandag rond de 35/ 36. Kortom, het weekend was echt genieten geblazen. Eerst ons wekelijkse schemaatje afgelopen (hardlopen en markt) waarna we de rest van de middag enorm relaxed op het balkon hebben gezeten met een biertje en wijntje... zucht... wat kan het leven in Melbourne lekker izjn. Vooral beseffende dat deze temperaturen nog wel zo’n 4 tot 5 maanden zullen duren, helemaal goed. Zondag eigenlijk hetzelfde gedaan, zonder de markt dan!! Echt nog luier geweest, haha!! Was wel weer wezen hardlopen in de middag, maar dat was niet zo’n strak plan. Was nog erg moe van de dag ervoor, en met 35 graden 10km hardlopen, met een stuk over het strand, is dan best vermoeiend kan ik je wel vertellen. Was dan ook echt uitgeput toen ik thusi kwam, en zag een beetje zwart voor mijn ogen. Wel tevreden dat ik 2x 10km was wezen lopen in 2 dagen! Dus je raadt het al: rest van de dag lui zitten wezen op het balkon met een wijntje en chippie 

Maandag ging dan weer vroeg de wekker, moest voro 2 dagen naar Sydney toe. Een of andere hoge pief uit de VS is de hele week in OZ, waarvan een paar dagen Sydney en rest melbourne dus was gevraagd om naar Sydney te komen voor een aantal meetings. De meeting op maandag zou bij die klant zijn waar ik zo druk mee bezig was geweest afgelopen weken, maar die belden in de ochtend af dat ze de meeting annuleerden... ook het diner dat we die avond hadden gepland werd afgezegd, dus was wel ff balen. Vooral omdat we die hoge pief wilden gebruiken om de resultaten van de demo om te zetten in een nieuw contract met hen... nou goed, toen zijn we maar met zijn 5-en wezen eten zonder die klant. En dat was wel een succesje kan ik wel zeggen!!! Heb wel vaker geode en dure sales-etentjes gehad, maar deze sloeg toch wel alles hoor.... geloof dat we wel tig dingen qua eten hadden besteld (sashimi, Italiaanse vleeswaren, gamba’s, Argentijnse bbq-schotel, salades, noem maar op) toen we opeens 2 kreeften op tafel kregen! Had die vent dus 2 kreeften besteld ter waarde van $100 per kg... nou goed, bij elk gerechtje bestelde hij ook een fles wijn, dus we begonnen met een Sauvignon Blanc, gevolgd door een Chardonnay, gevolgd door een Sancerre, gevolgd door een Shiraz met als slot op de vuurpijl een hele fles (!!!!) port bij het kaasplankje... normaal doe je een glaasje port omdat het nogal sterk was, maar die vent vond dat blijkbaar niet genoeg en wilde de hele fles... nou goed, laten we het erop houden dat het een geslaagd etentje was, dat we allemaal blij waren dat hij de rekening moest betalen (die boven de $1100 lag trouwens) en dat we nog veel blijer waren dat we naar bed konden... met het wakker worden was ik overigens minder blij... we moesten om kwart over 6 opstaan omdat we een seminar hadden waarin die ene klant een presentatie zou geven. Nou goed, de drank was super goed bevallen, maar mijn hoofd vond het toch echt een stuk minder in de ochtend.... heb het echt zwaar gehad die ochtend, en begon bij het begin van de middag een beetje op te knappen, mijn god... tsja, dat moet gewoon echt die port zijn geweest. Normaal heb je een glaasje port, nu hadden we er allemaal een stuk of 5 geloof ik, en dat na al die wijn... tsja... als je dan zo’n kans hebt op zo’n etentje moet je het er maar van nemen hoor!!

Die dinsdag was verder dus een ‘write off’ laten we maar zeggen... was dolgelukkig toen ik ’s middags op het vliegtuig naar huis kon stappen! Rust en slapen, zaaaaaaaalig. In Melbourne terug aangekomen mertke ik gelijk dat de zomer nog bezig was... was alweer 33 graden geweest die dag, en naar wat nu blijkt is het de ergse hittegolf in begin november ooit. Ze verwachten dat we al met al 7 dagen achter elkara van boven de 30 graden zullen hebben, terwijl het vorige record voor begin november op 4 dagen lag. Kortom: de zomer is echt begonnen, met de daarbij horende risico’s op bosbranden... al paar kleine brandjes gehad maar tot nog toe valt het mee, laten we hopen dat het blijft...

Verder neit veel gedaan, de druk is van de ketel af dus stuk rustiger op werk, woensdag op tijd naar huis en lekekr wezen hardlopen, donderdag op tijd naar huis en eindelijk weer eens naar de voetbal training, helemaal goed. Morgen dna nog een rustig dagje met een meeting bij Foster’s maar dat overleef ik ook wel. En dan heelrijk weekend! Zaterdag onze routine zoals altijd, en dan zondag gaan we heerlijk de stad uit! We wilden dus al met Melbourne Cup de stad uit maar is er niet van gekomen, dus nu gaan we echt... er is een wijnfestival in de streek waar we zijn getrouwd om het uitlopen van de wijnranken te vieren. De start van het wijnseizoen zeg maar, dus daar hebben we enorm veel zin in! Het blijft heerlijk weer, wordt rond de 31 graden hebben ze voorspeld, dus komt helemaal goed! Daarna dan nog een weekje hier, niet al te veel op mijn agenda dus gewoon hopelijk lekker normale dagen en genieten van beetje hardlopen en gezellig thuis zijn. De week erna dan naar Singapore, en daar kijk ik dit keer ook wel naar uit omdat ik Johan ga zien!!!

Johan is een goede vriend van me uit Rhoon, die op dit moment een vakantie aan het vieren is in Vietnam, en rond die zondag terugkomt naar Sing voor een paar dagen. En laat het lot nou bepalad hebben dat ik die zondag om 4 uur in Sing aankom... waardoor Johan en ik dus om half 6 aan een heerlijke koele Tiger beer zitten op Clarke Quay in de stad!!! Ff lekekr Hollands lullen en beseffen hoezeer we NL missen...

Met Jacq is er niet al te veel gebeurd afgelopen periode. Ze heeft veel alleen gezeten natuurlijk wat erg vervelend is. Het ergste is nu achter de rug gelukkig en tot het eind van het jaar ben ik nog maar 2x een paar dagen weg (Sing en dan 3 weken later naar Shanghai) en dan hebben we lekker vakantie! Ze heeft zich goed vermaakt afgelopen tijd, al begint ze zich wel een beetje te vervelen. Maar zoals altijd met Jacq vindt ze genoeg te doen, en is ze ook begonnen met solliciteren naar een baantje waar ze wat meer kan werken. Ze voelt dat ze wel weer wat meer wil doen, dus prima als ze zich daar goed bij voelt en het langzaam kan opbouwen. Ze is zich gaan beseffen dat het daar op haar werk er erg vervelend aan toe gaat.. zo was haar salaris alweer verkeer dovergemaakt (gebeurt geregeld, die bazin maakt zich gewoon nergens druk om en vergeet niet alleen regelmatig om klanten te bellen die geklaagd hebben, maar vergeet dus ook gewoon om salaris te betalen, om vervanging te regelen als iemand vakantie heeft. Ze is wel bazin, maar legt al haar verantwoordelijkheden eigenlijk bij het personeel neer. Jacq is er gelukkig achetr dat aangezien ze ‘casual’ werkt ze geen verplichtingen heeft, en dus vrj kan nemen wanneer ze dat wil, en dat die griet maar gewoon voor vervanging moet zorgen. Nou ja, ze moet wel beetje oppassen watnt die bazin is een echte Ozzie, en die gedragen zich echt anders dan in NL. Er is een beetje een cultuur van bitcherigheid tussen vrouwen onderling waarbij je echt voor jezelf moet zorgen, want die bazin pakt je gewoon terug als je iets doet wat haar niet zint. Jacq is de enige die haar mond opentrekt, dus bij haar gebeurt er niets, maar zat andere meiden wel. Als die dan vakantie vragen zegt die griet dat ze voor vervanging moeten zorgen, en die brengen daar dan niets tegen in. Nou goed, al met al tijd om weg te gaan daar... heeft er lekker een tijdje makkelijk kunnen werken, dichtbij, goedkoop kunnen sporten, maar nu is het mooi geweest.

Daarnaast is ze ook weer fanatiek aan het sporten geslagen, dus die komt ook weer heel langzaam in het juiste ritme terug. We merken gewoon echt wat een impact die NL trip heeft gehad, zo hectisch en druk met weinig (zeg maar geen...) tijd voor onszelf, dan die jetlag er nog eens overheen en het feit dat we elkaar weinig hebben gezien sinds NL heeft er toch wel voor gezorgd dat we een beetje uit ons doen waren. Zo langzamerhand komt het weer goed gelukkig. Dus we hebben echt zin in de komende weken, te beginnen dit weekend! Daarnaast komen we echt beter in ons vel te zitten weer, en hebben enorme zin in onze trip naar NZ!! Hebben al paar nachtjes geboekt in gebieden waar we per se heen willen... zo willen we in Kaikoura met dolfijnen zwemmen in de open oceaan. Is een van de beste plekken ter wereld om het te doen, mara is zo populair dat het daar erg snel vol zit in de zomer. Daar hebben we dus 2 nachtejs een hostel geboekt dat een veranda heeft met uitzicht over zee, en de dolfijnentocht geboekt! Daarnaast ook 2 nachtejs in de Marlborough wijnstreek geboekt, bij een B&B waar we de fietsen mogen lenen... kortom, dat wordt een heelrijke dag fietsen door de wijngaarden en her en der wat wijntjes proeven... onze trip met Ray in de Barossa was super dus we kunnen enkel hopen dat dit net zo fantastich wordt! Wat we de rest van de trip gaan doen zien we erna wel, dat bepalen we ter plekke en we zien wel war we uitkomen. we hebben een auto, dus komt vast goed. Geen haast, we willen ons zeker niet laten opjagen, maar gewoon genieten van een mooie trip door een schitterend land. Als we niet alles kunnen zien, gaan we gewoon ee nkertje terug!!

Nou dat was het wel weer voor nu. Ga er een einde aan maken want ga lekker naar huis toe, naar mijn vrouwtje die op me zit te wachten . Tot de voglende keer weer allemaal

Groetjes
JnR



Advertisement



Tot: 0.181s; Tpl: 0.012s; cc: 18; qc: 88; dbt: 0.1167s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb