En dat was 2009

Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
December 7th 2009
Published: December 7th 2009

WineryWineryWinery

Daar zaten we dan op een heerlijke plek
En daar zijn we dan weer… met de laatste update van het jaar 2009 :-) Denk niet dat het er nog van gaat komen voordat we over 2 en halve week dan eindelijk op vakantie gaan... zowel dan ist mooi meegenomen, maar ik ga er zelf niet meer van uit... we zijn aan de ‘downhill run’ richting de vakantie begonnen, dus daar ligt de focus een beetje op zeg maar!! Dus ik ga er nog ff voor zitten zodat het een mooie afsluiter van het jaar wordt!!

Het is alweer een tijd geleden sinds de laatste update, maar het is de laatste tijd nogal druk geweest met van alles en nog wat zoals de meeste wel weten, dus weinig energie en tijd gehad om de blog te updaten. Moest dus ff terug naar het vorige verhaal om de draad van ons leven weer op te paken :-) ff kijken wat we ook alweer deden in ons leven! Dus we waren gebleven bij ons eerste uitje de stad uit sinds lange tijd... het Budburst wijnfestival. Het was nog steeds heerlijk weer (is achteraf gebleken dat het de langste hittegolf in november is geweest: 11 dagen achtereen boven de 30 graden, met
ff poserenff poserenff poseren

baal je daar nou niet van als je wordt gedwongen te poseren
het vorige record op slechts 4 dagen achtereen) dus we hadden er echt zin in. Was een heerlijke rit (zodra we de stad eindelijk uit waren) en mooie rustige omgeving. De wineries waren ook allemaal erg knus en klein, geen grote commerciele wijnstreek dus precies wat we nodig hadden. Bij de eerst winery waar we aankwamen hadden ze een aantal tafeltjes tussen de bomen op het grasveld gezet, met in de schaduw van een boom een man die lekker op zijn gitaar zat te tokkelen, met een vrouw die zachtjes zat te zingen. Daar hebben we dus heerlijk aan een tafel gezeten in de schaduw van de bomen, wijntje erbij, rustig muziekje op de achtergrond.. helemaal goed! Daarna nog naar 2 andere wineries gegaan, die ook erg klein en knus waren, waar we bij beide werden uitgenodigd om de tuin rondom het huis te bewonderen, wat we dus met veel plezier deden, genietend van de schitterende uitzichten (zie foto’s). Al met al een heerlijke ontspannende dag, psies waar we behoefte aan hadden!

De week erna was echt een heerlijke week... een week waarin ik weinig te doen had, en dus eindelijk gewoon een hele week op kantoor was. Betekende
WineryWineryWinery

En dit was dus een van de wineries die we bezochten, met schitterende tuin
dus elke morgen gezond fruitontbijtje, paar keer per week hardlopen, op donderdag voetballen en biertje doen met die gasten na de training... zal blij zijn als volgend jaar alle trainingen voor mijn baan zijn afgerond en ik gewoon vaker thuis ben. Nou goed, ff doorbijten nog maar, het einde is in zicht!!

Zondag de 22e mocht ik dan voor de zoveelste keer dit halfjaar naar mijn tweede huis: hotel Riverview in Singapore... dit keer wel iets om naar uit te kijken, omdat Johan en Leonie er op dat moment ook zaten op hun tussenstop na hun Vietnam vakantie! Waar ik normaliter de 5 uur vlucht neem en pas om 9 uur in Sing aankom, was deze nu vol en hadden ze de 10 uur vlucht geboekt, waardoor ik al om 4 uur in Sing aankwam en dus een hele avond met Jo en Leonie kon afspreken. Lekker paar Tigertjes op Circular Quay, vervolgens uitgebreid eten in het Hawker Centre aan de East Coast... chili crabs, chilli schelpjes, satee, zoete broodjes en nog maar paar Tigertjes! Was echt heel apart... loop je over Circular Quay in Singapore, kom je opeens vrienden van je tegen uit Rhoon of all places!! En
WineryWineryWinery

met dit uitzicht vanuit de tuin
het vreemde was nog wel dat het bijna was alsof we elkaar de vorige dag nog hadden gezien!! Was super gezellig maar we waren allemaal moe dus werd niet echt heel laat, was dus lekker fit voor de training volgende ochtend. Was dit keer wel prettig om eens een training te hebben waarbij ik mijn hoofd erbij kon houden doordat ik niet tegelijkertijd met iets anders bezig was zoals de vorige keer met die Arnotts demo. Training was verder wel ok, de lunches en diners waren eigenlijk allemaal veel interessanter!! Hebben de heerlijkste fried rice/ chicken op (schijnt een van de beste van Sing te zijn al zag die tent er heel ‘lokaal’ uit met plastic stoeltjes en tafeltjes, en redelijk niet schoon... maar goed, het eten was helemaal geweldig, heerlijke gewokte groente op (geen idee wat voor groente het waren... ze waren groen en smaakvol, haha!!) en de meest lekkere friend chicken... in de avond dan uiteraard weer de chili crabs op de zelfde plek als vorige keer!! Wil er echt Jacq mee heen nemen als we er in april weer zitten op weg naar de Malediven... echt totaal niet romantisch of gezellig, maar zo verschrikkelijk lokaal, en zulk
WineryWineryWinery

En de laatste winery waar we dit mooie plaatje schoten
lekker eten... is een ervaring op zich! Nou goed, de terugvlucht was geweldig.. vloog weer met de A380 wat dus een stille vlucht betekent, perfect voor de ‘red eye’ die om 7 uur volgende ochtend pas landt! Was wel die slaappillen vergeten die we hadden gekocht voro onze trip naar NL, maar had via een collega de tip gekregen dat melatonine in Sing over de toonbank te krijgen is! Waar het in NL enkel op doktersreceipt te verkrijgen is, kan je het hier gewoon in de pharmacy kopen, super! En moet zeggen dat dat spul echt goed werkt hoor.. had om half 9 dat pilletje ingenomen, heb mijnkrantje om kwart voro 9 weg moeten leggen omdat ik zat te knikkebollen, en heb de 2 uur op de vertrekbaan (we hadden een technisch mankement dus moesten weer terug naar de gate voor reparatie) amper meegemaakt... werd pas weer echt wakker rond 8 uur de volgende ochtend! Had 3 stoelen voor mezelf en heb echt geweldig geslapen!

Weekend erna kwamen Marco en Ange gezellig op visite... en Jacq had de geniale ingeving om ons allen te tracteren op een echt Nederlandse tractatie: zelfgemaakte gevulde koeken, met zelfgemaakt amandelspijs!! En kan wel
Gevulde koeken!!!Gevulde koeken!!!Gevulde koeken!!!

HET bewijs :-)
zeggen dat dit de lekkerste koeken waren die ik OOIT heb geproefd... goeiedag zeg, dat was echt smikkelen... en we hebben nog een hele berg spijs staan, en die avond heb ik met mijn dronken hoofd beloofd om rond de kerst gevulde speculaas te maken van het restant voor bij het kerstontbijt bij Marco en Ange thuis... heel slim, haha!! maar goed, was wel een gezellige avond. Het kokkerellen met Jacq samen in de keuken moeten we nog ff leren, moet me voroal niet bemoeien met haar gerechtjes, dan komt alles goed, haha!!

De week erna dan nog een dagje naar Wodonga geweest, dit keer met het vliegtuig ipv de auto, was toch wel iets practischer hoor, 2x 3 kwartier ipv 2x 3 en half uur!! Helaas moest ik de dag erna gelijk weer naar Sydney toe, voor 2 dagen dit keer... was dinsdag pas half 9 thuis, mocht woensdag gelijk weer om half 7 de deur uit om donderdag pas half 10 weer terug te komen... je zult wel begrijpen dat vrijdag een heel rustige en relaxte dag was, en dat ik intens genoot van onze wekelijkse “beer o’clock” in de keuken om het weekend te vieren. Het
Cheers mateCheers mateCheers mate

We drinken echt niet alleen maar bier... dit suikerriet sap was goed te nassen :-)
is nu de “week tussen 2 weken in”... een rustige week zonder tripjes (al tel ik dan de snelle op-en-neer vlucht van komende vrijdag naar Mars in Wodonga niet mee) waarin ik lekker ’s avonds thuis ben, samen kunnen eten en kan hardlopen, met zondag vertrek naar Shanghai voor alweer de volgende training... kan niet wachten tot die erop zit, want dan is het al zo goed als kerst! De hele week erna ben ik namelijk gewoon thuis op kantoor, om donderdagaavond bij Ange en Marco te gaan slapen, kerstontbijt bij hen volgende ochtend (met gevulde speculaas, haha!!) met om 5 uur ’s middags vertrek naar Christchurch, Nieuw Zeeland voor osn 2-wekelijkse avontuur op het zuidereiland!!

Verder hebben we eigenlijk neit veel meegemaakt... erg druk geweest dus zoals ik al eerder zei, en eigenlijk weinig tijd gehad voro andere dingen dan de standaard routine dingetjes. We hebben gisteren (zondag) nog wel lekker de middag bij het strand doorgebracht! Het was lekker weer, niet al te warm (graadje of 26) dus perfecte temperatuur om met een drankje samen lekker van het lekkere weer te genieten bij het strand. Langzaam beetje in de vakantiestemming komen zeg maar, haha!!

Wat verder
Hawker foodHawker foodHawker food

Heerlijke maaltijd, local style!
nog te melden... Jacq heeft weer wat discussies op haar werk gehad, haha!! tsja, ze zijn hier natuurlijk totaal niet gewend als iemand zijn mond opentrekt om zijn mening te vertellen, dus laat staan dat de manager van Jacq die totaal niet kan communiceren met Jacq wordt geconfronteerd, haha!! die griet ging dus 2 weken met vakantie, en had een vergadering bijeengeroepen waarbij iedereen werd gevraagd advies aan te dragen over wat beter zou kunnen. Nou goed, geen van die adviesen werd besproken, ze gaf enkel een aantal dingen aan die zij vond die beter moesten, en aan het einde van de vergadering deelde ze ff fijntjes mee dat tijdens haar vakantie de diensten werden verlengd omdat de bazin anders alleen zou zijn op sommige momenten. Nou goed, Jacq had daar helemaal geen zin in omdat de diensten al eens eerder ‘tijdelijk’ waren verlengd en nooit meer korter zijn geworden, en het is al een lange dag om hele dag op je benen te staan. Ze ging dus naar die manager toe, en gaf aan dat ze die extra uren niet wilde draaien. Daar schrok die griet een beetje van, want het is ‘not done’ om in te gaan tegen
Chili crabs!Chili crabs!Chili crabs!

Tsja... achter me de bak met levende krabben... erg zielig, maar moeten ze maar niet zo lekker zijn!
iets wat je manager je zegt... vooral niet toen die manager het riedeltje begon dat het haar tegenviel, bla bla bla.. en Jacq dus met duidelijke argumenten aankwam waarom ze het niet wilde, met daarbij de opmerking dat ze niet zoals die andere meiden begin 20 is en dus wel weet wat ze wil en kan doen en oud genoeg is om haar mening kenbaar te maken. Dus dat ‘bullying’ dat ze bij die jongere meiden doet werkte niet echt bij haar! Goed, een van haar diensten zou dus worden overgenomen door een andere griet, zodat Jacq minder hoefde te werken tijdens die 2 weken, prima dus. Nu is gebleken dat die vervangster niet is komen opdagen, zodat Jacq alsnog haar eigen uren mag draaien! Weer een goed voorbeeld van hoe de plannings- en communicatie vermogen van die manager enige frustratie veroorzaken bij Jacq. Ze is ondertussen voorzichtig bezig wat anders te zoeken, lekker op het gemak want ze zit niet op een schopstoel, maar hopelijk voor haar vindt ze snel wat anders.

Tsja... beetje saai verhaal dit keer besef ik me, maar we hebben dan ook echt weinig anders gedaan behalve thuis op de bank hangen, nadenken over
Uitzicht van kantoorUitzicht van kantoorUitzicht van kantoor

Met in de verte de grens met Maleisie
het eea, werken en de normale routine van bappies doen en sporten. Ga er lekker een einde aan maken ipv dit saaie gedoe nog langer te rekken... hopelijk maken de fotootjes het goed! Zou iedereen een geweldig kerst en heerlijk nieuwjaar willen wensen, tot de volgende update in midden januari waarbij onze ervaringen van NZ in geuren en kleuren zal toelichten!!!

Collega'sCollega's
Collega's

Uitje met mijn collega's tijdens training in Sing, met Rajen (donkere man rechtsvoor) mijn baas
Fried chicken riceFried chicken rice
Fried chicken rice

Heerlijke lunch na zware werkdag in Singapore :-)

Tot: 0.067s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0457s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb