Dykning ved Eaglehawk Neck


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Tasmania » Port Arthur
June 1st 2007
Published: June 1st 2007
Edit Blog Post

Dykning ved Eaglehawk Neck

 Australasia » Australia » Tasmania » Port Arthur By hove99
June 1st 2007 Normalt er det svaert at finde steder, som vil tage een ud at dykke paa denne tid af aaret, da det er uden for saesonen. Men det skulle efter sigende vaere den bedste tid paa aaret at goere saadan nogen paa Tasmanien, saa det lykkedes mig at finde et sted. De skulle ud at optage nogle scener til en dokumentarfilm, saa jeg fik lov at dykke med.

Jeg kom ud at dykke i en skov af undervandsplanter kaldet "Kelp". Kunne desvaerre ikke tage billeder, da mit kamera kun kan gaa ned til 10 meter. Men det var helt anderledes end tropiske dyk. Det var en del koldere (13 grader), og dyrelivet var meget anderledes. Jeg saa alt fra fisk til soeedderkopper og saeler.

Mit andet dyk var blandt nogle andre undervandsplanter, hvor jeg saa Sea Dragons (i familie med soeheste) og en lille haj paa en halv meter, som bogstavelig talt stoedte ind i mig!


Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement

Lidt blandet vejrLidt blandet vejr
Lidt blandet vejr

Lige som paa resten af Tasmanien, skiftede vejret hele tiden. Kort forinden var der sol og klar himmel.
En uventet gaestEn uventet gaest
En uventet gaest

Kelp-skoven kan anes paa overfladen. Derudover fik vi besoeg af en sael, som kan ses i midten af billedet.
Flotte kystlandskaberFlotte kystlandskaber
Flotte kystlandskaber

Klipperne her var meget unikke.
Sea DragonSea Dragon
Sea Dragon

Et billede af den type Sea Dragon, jeg saa. Den er omkring 30-40 cm lang.
En klatreturEn klatretur
En klatretur

Jeg fik at vide, at nogle hardcore dykkere tager turen hen til klippen og bestiger den efterfoelgende!
Afslapning i solenAfslapning i solen
Afslapning i solen

Nogle lokale saeler laa og solede sig paa nogle klipper paa vejen hjem.


Tot: 0.086s; Tpl: 0.008s; cc: 13; qc: 59; dbt: 0.0428s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb