Lordag eftermiddag


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Tasmania » Launceston
October 16th 2010
Published: October 16th 2010
Edit Blog Post

Lordag eftermiddag, sitter i biblan och skriver.. lite seg idag, blev ganska sent igar, trots att det inte var utgang, dock barbeque- som jag lart mig att alla fester i princip kallas, bra koncept- trots att det ar alldeles for kallt att vara ute och grilla fortfaranade! en helt okej kvall, men jag ganska seg fran borjan till slut..

Inte hant sa mycket sen sist, mest varit i skolan, ogonplacering och har, liksom hemma mest katarakt, glaukom och degenerativ makulasjukdom.. inte sa upphetsande, kanske inte blir ogonlakare, men roligt att forsoka lara sig titta genom ogonmikroskop och lart mig invertera ogonlock, alltid nagot.. och ogon-op inte sa otackt som jag forst trott, haft en helt okej vecka allt som allt.. Nasta vecka blir det ogon igen, fast pa en annan klinik, dar det tydligen ska vara sjukt hogt tempo, typ 5 min/patient..

Imon funderar vi pa att gora en dagsutflykt mot nordvastra tasmanien, finns bl.a. en chokladfabrik, ostfabrik och lite annat gott, ser jag fram emot=)

Ikvall blir det nog bara filmkvall, en kille i klassen som kommer fran srilanka ville bjuda oss pa curry, ska bli gott med nanting annat an pizza hamburgare pommes for en gang skull, som det blivit en hel del av sen vi kom hit! kanns inte som man ater sa nyttigt har, och en hel del diabetes i detta landet, de pastar att det ar varre an USA, vet dock inte om det stammer, men en hel del overviktiga ser man tyvarr.. fa se till att inte hamna dar..
nu kanske jag skulle plugga och vara lite duktig nan timma eller sa...

ta hand om er dar hemma!
saknar er...
pussokramar


Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 49; dbt: 0.0482s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb