Adelaide en omstreken


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » South Australia » Adelaide
March 14th 2011
Published: March 17th 2011
Edit Blog Post

Als uitwisselingsstudent hang je ergens tussen student en toerist-zijn in. Gelukkig heb ik een aantal 'partners in crime' gevonden. Het strand is een grote favoriet, aangezien het daar een stuk koeler is dan in de stad en het water heerlijk warm is zodat zelfs ik af en toe een duik ga nemen. Glenelg is een soort Scheveningen van Adelaide, met de tram ben je er vanuit de stad binnen 25 minuten. Er hangt een lekker vakantiesfeertje met leuke boetiekjes, palmbomen, en veel mensen in het weekend. Vanuit de stad kan je ook fietsen langs de Torrens River naar Henley Beach. Dat is een hele mooie tocht van 17 kilometer, aardig wat als het 35 graden is en de versnellingen van je geleende fiets het begeven (dat was nog in het pre-eigen-fiets-tijdperk).
Adelaide is een relatief rustige stad. Mensen zeggen altijd dat het 'nice' is, iets wat je zowel positief als negatief kunt opvatten. Maar ik ben er tot nu toe heel blij mee, zeker omdat er genoeg te ontdekken valt als je er maar zo kort bent. En ik ben er in het goede seizoen; het Fringe festival was op volle gang. Een maand lang is er overal theater en comedy te zien. Aangezien er 3 universiteiten zijn is het studentenleven levendig.
Afgelopen zaterdag ging ik voor mijn eerste moderne dansles naar het Adelaide Dance Theatre dat een stuk ten zuiden van de stad ligt. De les was erg leuk en van best wel hoog niveau, één van de dansers van het theater was docent. Na de les stond ik op de bus te wachten om naar Glenelg te gaan. Het was heel erg warm en het duurde meer dan een half uur. Op een gegeven moment voelde ik me niet goed worden en het volgende dat ik weet was dat ik bijkwam terwijl ik lag te shaken op het hete asfalt. Gelukkig waren er mensen die me hielpen, en de ambulance werd gebeld. Een half uurtje later was ik weer terug in het Royal Adelaide Hospital waar ik de eerste week ook was. Na allerlei testjes bleek dat er niks mis was, waarschijnlijk ben ik flauwgevallen door een combinatie van een virusje (had nog steeds verhoging), de dansles en de hitte.
Toen ik daar van was bijgekomen een paar dagen later was het Adelaide Cup Day, een vrije dag waarop de paardenraces worden gehouden. Met een huisgenoot ben ik erheen gegaan en me vergaapt aan alle opgedirkte mensen met mooie jurken en vreemde frutsels in het haar. En de paarden natuurlijk, bijna vergeten😉.


Additional photos below
Photos: 12, Displayed: 12


Advertisement

Bij Henley BeachBij Henley Beach
Bij Henley Beach

Na een fietstocht van meer dan een uur ben je wel toe aan wat verkoeling.
Fringe Parade IFringe Parade I
Fringe Parade I

Met aboriginals.
Australian Dance TheatreAustralian Dance Theatre
Australian Dance Theatre

De plaats des onheils.
Royal Adelaide Hospital Pt. IIRoyal Adelaide Hospital Pt. II
Royal Adelaide Hospital Pt. II

Toen lachte ik weer (ik lag er inmiddels 4 uur).
Adelaide Cup IAdelaide Cup I
Adelaide Cup I

Met Adelaide Hills op de achtergrond.


18th March 2011

Ben je wel weer helemaal beter?? Klinkt allemaal voor de rest echt super leuk!!! Nog heel veel plezier! (ik wil ook mooi weer! Hier in Leipzig regent het al twee dagen, net Nederland...) xx
19th March 2011

@ Tiffy
Ja ben weer helemaal de oude gelukkig:). Maar jij gaat naar de zomer toe, denk daar maar aan! Hier wordt het alleen maar slechter (of 'minder goed', hoe je het wilt zien...).
19th March 2011

De ziekenhuis foto ziet er wel ernstig uit :? Verder rest echt super leuk om te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal aan het doen bent. Ook echt leuk om de foto's te zien. xxx Muz
21st March 2011

Dat zal wel even schrikken geweest zijn. Gelukkig gaat het wel weer goed met je nu. Met het gevaar dat ik in de herhaling val: ziet er weer prachtig uit, vooral de Torrens rivier en het strand. Wat is dat Fringe nou precies? Een festival/carnaval? Kus.

Tot: 0.098s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.059s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb