Het Australische leven


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » South Australia » Adelaide
February 28th 2011
Published: March 17th 2011
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Ridleyton - North Terrace Campus


De fiets!De fiets!De fiets!

Ongeveer even klein als die in Utrecht... En ja, de helm is verplicht helaas.
Toen ik verhuisd was had ik nog een week vakantie voordat het semester begon. De week viel samen met de O-week voor alle nieuwe studenten van de universiteit, dus op campus was nog veel te doen. Ik ben onder andere lid geworden van de 'French Club' om mijn Frans wat meer te oefenen. Want dat is dus één van de vakken die ik doe. De andere 2 zijn psychologie (Learning & Behaviour) en genetica (Genes, Genomes and Molecular Evolution). Het was nog even stressen om me in te schrijven, want via internet leek het alsof er een aantal al vol waren. Op een gegeven moment ben ik gewoon naar één van de faculteiten gegaan en daar heeft iemand ('Hi, I'm Josh') alles voor me geregeld gelukkig.
Voor genetica krijg ik het dubbele aantal punten omdat het meer werk is dan één vak vanwege alle practica. Mn eerste practicum was echt beschamend want ik had eigenlijk nog nooit zoiets gedaan en ik kon niks vinden in dat lab. Maar gelukkig had één van de assistenten me 'geadopteerd' en me erdoorheen geloodsd (heb er uiteindelijk 4,5 uur over gedaan en dat op vrijdag middag/avond). Maar vanaf de tweede prac ging alles redelijk soepel,
Op weg naar de uniOp weg naar de uniOp weg naar de uni

's Ochtends is het vaak lekker warm en 's middags loopt het zweet van je voorhoofd.
en het is wel een heel interessant vak. Verder ligt het niveau hier wel een stuk lager dan in Nederland heb ik het idee. Ik doe twee derdejaarsvakken en nog steeds is het relatief veel herhaling vind ik (maar ik had dan ook verwacht dat het heel lastig zou zijn voor mij). Frans vergt wel heel veel diep graven in mn middelbare school-geheugen maar dat gaat steeds beter.
Daarnaast houd ik de Hollandse eer hoog met elke dag op en neer fietsen naar de uni. Het vinden van een tweedehands fiets was nog moeilijker dan een kamer vinden, maar het is gelukt. Het duurt ongeveer 25 minuten naar de campus/het centrum (want die liggen naast elkaar), het is wel iets heuvelachtiger dan in Nederland maar daar ben ik inmiddels ook wel aan gewend. Het is wel zaak goed op te letten want de auto's zijn niet altijd even voorbereid op fietsers. Het is wel fijn een beetje onafhankelijk te zijn, zeker als je af en toe uit wilt in de stad, want de nachtbus rijdt alleen op zaterdag.


Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement

Mijn bushalteMijn bushalte
Mijn bushalte

Waar ik dus niet meer zo vaak hoef te wachten omdat ik gewoon voorbij sjees op mn fietsje.
Central MarketCentral Market
Central Market

In Chinatown ligt deze grote overdekte markt. Op zaterdag gaan alle prijzen naar beneden voordat het dicht gaat op zondag en maandag. Dus vaak kom ik op zaterdag met tassen vol met fruit/groente/kaas terug.
Campus ICampus I
Campus I

Voor wie het nog niet door had, het is ZOMER hier! De campus is best wel mooi met gerestaureerde zandkleurige gebouwen en bloeiende bomen.
Campus IIICampus III
Campus III

De bieb.
Campus IVCampus IV
Campus IV

Buddha waakt over de studenten.
North TerraceNorth Terrace
North Terrace

Aan de linkerkant ligt het centrum met Rundle Mall (grote winkelstraat met aangrenzend nog meer winkel-arcades), aan de rechterkant de campus.


17th March 2011
De fiets!

Fiets
Gaaf fietsje!!!! Xxxx
21st March 2011

Coole fiets :D. Leuk ook dat je de Nederlandse traditie van op je fiets naar school/uni hoog houdt. Ziet er inderdaad heel erg mooi uit, die campus. En alles staat in bloei! Hier komen net de krokussen en narcissen eindelijk naar boven. Kijk heel erg uit naar de zomer! Komen er ook nog foto's van je kamer? Kus.

Tot: 0.062s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 47; dbt: 0.0401s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb