hejsa


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » South Australia » Adelaide
December 18th 2005
Published: December 18th 2005
Edit Blog Post

hejsa alle sammen

det er vist ved at vaere et stykke tid siden at jeg har skrevet sidst. jeg har vist skrevet en som jeg ikke har faaet gemt eller noget. saa jeg maa vist bare starte forfra.

sidste mandag tog jeg afsted fra wagga wagga mod adelaide med tog, det var en 15 timer lang og kedelig koere tur. men jeg sov heldigvis det meste af vejen. da jeg kom fandt jeg mig et godt hostel og begyndte at planlaegge hvad jeg saa skulle. og den naeste dag fik jeg saa bestilt to ture lidt vildt. en tur til kangeroo island, og en tur til melbourne begge 3 dags ture.

jeg tog saa paa kangeroo island turen, i torsdags. det var en smadder god tur. den foerste dag fik vi surfing undervisning og var ude og surfe. det var godt nok paent haardt og jeg kom aldrig op at staa paa braddet. eller det vil sige jeg var oppe og saa styrte lige med det samme. det var ogsaa meget haardt vejr, saa jeg maa proeve det en anden gang hvor der er lidt mindre boelger. efter det fik vi frokost og saa gik turen ellers mod oeen. vi skulle havde sejlet i en lille privat skib men fordi det var saa haardt vejr, blev vi noed til at tage faegen. og hold da op nogle boelger.
da vi kom frem koerte vi direkte hen det sted hvor vi skulle sove et meget hyggeligt sted. og vi saa vores foerste koala, hvor var den soed. de sover 21 timer i doegnet fordi at de skal bruge saa meget energi paa at fordoeje det gift der er i eukulyptus blade.
efter aftensmad var vi henne ved en kyst og se pingviner, fantastisk at se dem i deres frie element.

fredag skulle vi se soeloever, fantastisk flot og jeg har taget masser af billeder. men foer det var vi henne og se nogle fantastiske sten. det er nogle der er brudt op fra jordens indre. meget smukt, masser billeder. sidst paa dagen var vi paa lille sahara og sand boade. det var smadder skaegt og sand alle vegne. det var naeste som at kaelke, bare med sand i stedet for sne. om aften efter aftens mad var der lejrebaal og vi fik en masse vin og hygge snakkede. alle der var der var meget flinke. der var 2 tyske piger, som mest holdte sig for selv og snakkede tysk. saa var der 3 fra england. et par fra sverrig, en anden pige fra sverrige, en fransk pige som jeg ogsaa boede paa hostel sammen med, saa hende havde jeg snakket lidt med foer ogsaa. en fyr fra spain og en fra israel. og en super frisk guide en engelsk pige foerst i 30erne. faktisk var de fleste paa min alder eller lidt aeldre. jeg plejer ellers at vaere en af de aeldste. naar men som altid var jeg en af de sidste der gik i seng den aften, man skal jo have det hele med. ogsaa kom der en soed lille possum op til os og tiggede mad. den var bare kaer. hov glemte at sige vi ogsaa var ude og se efter naebdyr, men der var slet ikke nogle. men det var en hyggelig gaa tur og et flot omraade.

loerdag var saa den sidste dag. tiden var gaaet saa staekt og samtidigt var det som om man bare havdet vaeret der i hunderede aar.
vi startede ud med at skulle gaa en lille tur paa 9 km, det var ikke saa super sjovt. var ret traet og det var elendigt vejr, regnede med jaeven mellemrum, men igen det var flot natur. og vi saa en ja nu har jeg glemt hvad den hedder men et pindsvin ligende dyr, som spiser myre. har taget mange billeder. og senere en kanguro. efter var det frokost og vi var henne og se aus. smukkeste strand. hold da op det var flot, men ikke et sted man kunne bade for der var mange hajer, og det var slet ikke vejr til det. sidst men ikke mindst var vi henne og se saeler, det var helt fantastisk, for der var rigtigt mange og man kom meget taet paa. turen hjem til fast landet var igen paa faerre fordi det blaeste for meget. oev saa ingen delfiner i denne omgang. men samlet set en super tur.

lige nu sidder jeg paa hostelet og min tid er ved at vaere op. i morgen skal jeg til melbourne paa tur igen. det glaeder jeg mig meget til. ham fra spaninen skal ogsaa med, saa ham ser jeg jo saa igen resten har jeg faaet mail add. paa. jeg vil smutte i maa hygge jer alle sammen



Advertisement



Tot: 0.043s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 25; dbt: 0.0253s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb