helg i surfers paradise


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland
August 17th 2009
Published: August 17th 2009
Edit Blog Post

da var nok en helg over. tiden går så utrolig fort her nede. fredag stod vi opp kl 8 på morran for å surfe. skikkelige ivrige jenter. på stranden møtte vi fredrikke, etter å ha kikket litt på bølgene kastets vi oss uti. desverre var det ikke helt opptimalt å surfe. det røde flagget var oppe, noe som betyr at det er litt sterke understrøm og bølgene er bare kaos. etter bare 20 min i vannet trakk vi fort opp på land, da turte vi ikke mer, og fant ut at vi heller skulle sole oss. jeg ser forsatt for meg den lille kroppen til camilla mellom bølgene som paddler for harde livet og roper; "sandra jeg kommer meg ikke inn". ho kom seg inn tilslutt, etter å kaste seg rundt på første og beste bølge. lifeguardene er også overalt på stranden og det er bare å veive med hennende og de kommer å henter deg. men pro som vi liker å tro at vi er, er dette absolutt siste løsning! heldigvis slapp vi det denen gangen, men vi lovet oss selv at vi aldri skulle sufre igjen med så sterk strøm i vannet.
etter å ha vært på stranden ett par timer trakk vi hjem over, vi hadde tonnevis av lekser som skulle bli gjort føre macguver festen. katrine klarte nesten ikke å ligge stille på stranden fordi ho følte det var så mye ho skulle ha gjort. hvor mye lekselesing det blei på ho er jeg ikke sikker på, sindre var nemlig online på skype...
macguver festen var igjen en suksess! bare denne gangen med dobblet antall gjester. vi storkoste oss, og blei kjent med flere nye internasjonele studenter. tydligvis hadde alt som kunne krype å gå av int. studenter funnet veien til festen, var bare resten av familien vår som blei hjemme.
lørdagen var vi litt slitne og i å med at jeg hadde test på mandag holdt vi oss hjemme. vi gikk en tur ned på stranden og fikk sett slutten på en surfekonkurranse, kvelden gikk med til film. jeg må være den kjedligste personen i verden å se film med, har nemlig for vane å sovne etter de første 15 min, det gjorde jeg også denne gangen.
søndag var det mer liv i oss. vi var igjen opp kl 8 for å se på surfekonkuransen. vi fikk også testa litt selv, men vi følte helst at vi var litt i vegen for mange av de pro surferne som var ute denne formiddagen. uansett så er det litt vanskelig å surfe her, i og med at du må paddle ganske langt ut for å få bølger. og det er ikke like lett... hehe. etter litt vollyballspilling, surfing og studering av pro juniorsurfere reiste vi hjem. resten av dagen gikk med til lekselesing for mindel, camilla bakte boller med katrine som oppskrift! desverre blei ikke heller de en syksess.. hver gang vi baker no i ovnen blir det helt svart under, vi manglet også noen indgredinser til bollene så de smakte mer som lyst brød med kanel og sukker. jaja, en må jo prøve å feile litt!! er ikke bare bare å kokkulere på kjøkkene!

mandagene er tøffe dager. her det knall start med 10 t, ink 2 forelesinger og en tutorial. samtidig så hadde vi test og gruppearbeid som skal være ferdig til fredag. denne uken er allerede fullpakket. i morra har vi 12 t på skolen og 2 t trening. onsdag er full dag på skolen og så skal jeg på mexicansk aften med gruppa mi. vi har nemlig prosjekt om mexico og fant da ut at vi ville kombinere en mexicansk aften med gruppearbeid. katrien skal til noen veninner i klassen å sy kostyme til doctor and nurse party neste helg. torsdag skal vi surfe med finnende og ha pizza og film kveld. fredag grytidlig reiser vi til nusa, her skal vi være hele helgen. blir med samme gjeng som i byren bay. vi gleder oss! samtidig er jeg tatt med på vollyballlaget til noen kompiser her nede, vi skal spille konkurranse om 2 uker, så må nok øve meg litt først!

desverre så blir det ikke så mange bilder i og med at jeg knuste kamera til katrine i byron og mitt er blitt delvis sykemeldt etter at det blei tatt av en bølge i Bali...

Advertisement



Tot: 0.14s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 73; dbt: 0.0974s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb